MSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G

Specificaties GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G Review

Pindamann 19 december 2020, laatste update op 19 januari 2021, 604 views Product gekocht

MSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G

Mogelijk de grootste AIB kaart voor de 3070 (ook voor 3080). Zeer stille en mooi gebouwde kaart. Voelt erg hoogwaardig aan. Komt met degelijke ijzeren anti-sag support en nette muismat. Mijn exemplaar loopt redelijk hoog 2050mhz core, +1300mhz memory (overclock). Blijft desondanks (260 watt boardpower) op 68 graden en 1000-1400rpm!

Pluspunten

• Geluidsproductie laag
  • Bouwkwaliteit
  • Muismat + anti-sag support
  • Hoge power limit (300w)

Minpunten

• Hoge prijs (wel gerechtvaardigd voor featureset?)

Heb jij ook een MSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G?

Meer advertenties

Hey Pindamann, mooi kaartje hé. Heb hem zelf ook. Lees overal dat je minimaal een 650 of zelfs 750 watt PSU nodig hebt.

Welke heb jij? Ik heb hem zojuist met een 550 watt psu overgeklokt tot +150 + 1000
Hey, ik heb een Seasonic Prime Gold 650w. Ik zal vanavond nog eens het totaal opgenomen vermogen voor je meten.

Uit mijn hoofd was dat gemiddeld rond de 400-450w tijdens het gamen. Als ik de CPU en GPU beiden kunstmatig belast op 100%, dan haalde ik volgens mij wel ver over de 500w. Ik kom er op terug!

Edit: Zojuist gemeten. Mijn eerder genoemde meting was met de Vega64 met maximale powerdraw en overclock. Nu heb ik getest met de CPU (8700k) dicht bij stock voltage en 3070 op power limit van 102% (260w? percentage niet te vergelijken met andere kaarten omdat deze al hogere power limit heeft op 100%). Nu haal ik maximaal 450w~. Hopelijk heb je er iets aan!
Let op dat 450w is gemeten aan de muur. Omdat deze voeding iets minder dan 90% efficient is, kun je stellen dat ie ongeveer 400w~ van zn 650w gebruikt.

[Reactie gewijzigd door Pindamann op 19 januari 2021 17:36]