BenQ EW3270U Grijs

€ 414,20
Specificaties 31,5" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

BenQ EW3270U Grijs Review

Stevenossevoort 19 december 2020, 318 views Product gekocht

BenQ EW3270U Grijs

Prima beeldscherm, zeker geen high end maar prima voor het meeste gebruikt. Kleurweergave kan beter maar is prima, verder is het gewoon heerlijk werken op 4k 32''

Pluspunten

• goede bouwkwaliteit
  • 4k

Minpunten

• niet te verstellen
  • meegeleverde kabels
  • HDR implementatie slaat nergens op

Een prima monitor voor dagelijks gebruik.

Kleurweergaven

Het VA paneel geeft opzich prima kleuren weer, alleen op grootte gekleurde vlakken zie je wel iets van afwijking,
ik denk dat dit vooral komt doordat het om een VA paneel (matige kijkhoeken) gaat op 32inch. in dagelijks gebruik merk je hier overigens weinig van. De zwartwaardes en helderheid zijn heel prima.

Formaat

32inch is vrij groot, maar het voordeel is dat je 4k echt goed kan benutten, windows is bruikbaar zonder schaling wat in ieder geval voor mijn ogen op 27 inch niet het geval is. Je hebt natuurlijk wel een joekel van een monitor op je bureau staan. Of je dat wil is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.

Bouwkwaliteit

De monitor is van prima kwaliteit. met een stevige voet, niet al te brede bezels, maar hij voelt ook niet slap aan.
Hij heeft geen instellingen, zelfs niet in de hoogte. Voor mij is de hoogte overigens prima maar of dat voor idereen geldt durf ik niet te zeggen.

Een paar dingen die me opvielen

Wie doet er nou weer een HDR knop op de voorkant en de Aan uit knop op de onderkant... En daar komt bij dat de hdr modus op dit paneel niks goeds toevoegt. ze hadden ze van mij weg mogen laten.

Meegeleverd worden een stugge usb c kabel, een hdmi kabel en een mini displayport kabel, dat is prima maar ikzelf moest alsnog een fatsoenlijke Displaypoort kabel kopen.

Er zit een bluelight eyecare sensor en functie in, het werkt prima, maar iets als flux bereikt hetzelfde zonder een speciale sensor in je monitor te hebben.

De monitor heeft speakers, verwacht hier vooral niet te veel van maar ze werken wel.

Heb jij ook een BenQ EW3270U Grijs?