WMF Lumero Espresso

€ 151,22
Specificaties Gemalen koffie-machine - Bekijk alle specificaties

WMF Lumero Espresso Review

jantjewagNewbie 19 december 2020, 703 views Product gekocht

WMF Lumero Espresso

Fijne espressomachine tegen een prima prijs.

Pluspunten

• Zet goede espresso's
  • Mooi design
  • Relatief betaalbaar

Minpunten

• Sommige onderdelen van plastic

Ongeveer een half jaar geleden gekocht en nog steeds heel tevreden. Zet heerlijke koffie. Door zijn formaat past hij makkelijk op mijn aanrecht, maar door z'n lichte gewicht verschuift hij wel makkelijk als je de houder erin steekt. Wat mij betreft niet zo'n probleem. Zeker de combi met een koffiemaler erg aan te raden. Daarmee zet je echt heerlijke verse koffie (beter en meer keuze dan voor gemalen). Stoompijpje werk prima, maar is nog wel een kunstje om de juiste consistentie te krijgen. Design spreekt me wel aan, maar her en der is het wel gewoon plastic. Maargoed, als je vergelijkt met z'n tegenhangers (bv delonghi dedica) is dat daar ook, misschien nog wel meer. Handleiding is duidelijk en bevat goede tips.

Heb jij ook een WMF Lumero Espresso?

Ik heb deze ook recent aangeschaft. Je leest vaak dat een doorlooptijd van ca 20 seconden voor een espresso ideaal is. Bij mij is het apparaat in 8 seconden klaar voor 30ml enkele espresso. mag ik vragen hoe dat bij jou zit?
Klopt, pressurized filters zijn meestal sneller. Ik zou de tijd daarbij ook minder als maatstaf nemen, maar gewoon de smaak. Ik heb overigens bij de mijne ingesteld dat ie per dose minder geeft, omdat de koffie dan minder zuur smaakt.
Ok, ja ik vind smaak ook een betere graadmeter dan tijd maar ik kon het verschil in tijd niet verklaren. Nu wel, dank!

[Reactie gewijzigd door jantjewag op 25 januari 2021 07:12]

Ik overweeg dit apparaat aan te schaffen.

Ik vraag mij op dit moment 1 ding af: hoe zitten de 'koffieopzetstukken' op de houder?

Als ik de foto's zo zie lijken ze er los in te liggen, wat natuurlijk een ramp zou zijn bij het uitkloppen van de koffie. Aangezien u hier niets over noemt in uw review, ga ik ervanuit dat het uitkloppen geen probleem is, maar ik vraag mij af: hoe dan?
Die zitten goed vast hoor, ze klemmen dmv een 'veer' in de portafilter. Dat is dus niet zo'n probleem. Wat ik er wel bij moet zeggen dat deze wel last heeft van 'portafilter sneeze' na het zetten van koffie. Door de achtergebleven druk splasht er wat koffie uit. Maargoed ik begreep dat dit in deze prijsklasse redelijk normaal is...