Sony WH-CH700N (Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-CH700N (Zwart) Review

Paulus73 19 december 2020, laatste update op 19 december 2020, 221 views Product gekocht

Sony WH-CH700N (Zwart)

Ik heb deze gekocht als vervanger van mijn bedrade Sony Koptelefoon (MDR-ZX660AP). Daarvan was de aansluiting kapot. Het comfort en geluid beviel zo goed dat ik een 'draadloze vervanger' heb gezocht. Ze zijn inderdaad vergelijkbaar. Batterijduur is ook top, maar ik merk geen verschil met ruisonderdrukking aan of uit.

Pluspunten

• Comfort, geeft niet te veel druk op de oren. Ook niet met mijn bril
  • Batterijduur is zeer goed, 35u belofte wordt wel gehaald.
  • Geluidskwaliteit voldoet aan mijn wensen. Voldoende bas en detail (voor de volledigheid, ben geen audiofiel).
  • Bluetooth koppeling is snel.
  • Kan ook bedraad worden aangesloten
  • Verstaanbaarheid via ingebouwde microfoon voor bellen en Teams prima.

Minpunten

• De ruisonderdrukking is niet goed.

Zoals al aangegeven heb ik deze gekocht als vervanger van mijn bedrade Sony koptelefoon. Ik vond de grote 'over ear' luidsprekers erg fijn, onder andere omdat hierdoor naar mijn idee geen druk op mijn oren komt. Ik ben brildrager en dat is voor mij belangrijk. Ook het geluid is voor mij erg prettig.

Ik ben uiteindelijk voor deze Sony gegaan omdat deze het meest leek op mijn eerdere koptelefoon. Ik heb nog naar andere gekeken, maar deze vond ik minder comfortabel (JBL Tune). Bijkomend voordeel is dat deze Sony ook bedraad is te gebruiken als de batterij leeg mocht zijn. Dat betekent ook dat deze niet helemaal onbruikbaar wordt als de batterij het uiteindelijk begeeft.

Omdat ik wist dat de duurdere Sony's bekend staan om hun zeer goede ruisonderdrukking heb ik deze gekocht. Niet in de verwachting dat dit ook zo goed zou zijn, maar in ieder geval beter dan de concurrentie in deze prijsklasse. Ik werk niet meer op kantoor, maar thuis vanwege de regels rondom Corona, maar ik merk geen verschil tussen de ruisonderdrukking aan of uit. Nu is hier weinig omgevingslawaai en moet ik hem nog testen op kantoor, maar ik verwacht hier geen radicaal andere ervaring. Dit deel van mijn koptelefoon valt tegen.

Ik gebruik deze koptelefoon veel voor Teams en om draadloos te bellen. Ik ben voor mijn gesprekspartners goed te verstaan (heb ik zeker in het begin regelmatig gevraagd). Het wisselen tussen Teams op de laptop en telefoon gaat snel. Bluetooth op het apparaat uitschakelen en aanzetten op de volgende,. De koptelefoon koppelt dan binnen enkele seconden weer. Mocht deze het begeven (ik hoop dat het nog lang duurt, ik kan hier prima mee werken) zou ik wel kijken naar een koptelefoon die met twee apparaten kan verbinden.

Maar gelet op de prijs (gekocht in een goede aanbieding, omdat er een nieuw model kwam), het comfort, geluidskwaliteit en batterijduur ben ik nog steeds zeer tevreden en kan hem iedereen aanraden die op zoek is naar een koptelefoon in deze prijsrange.

Heb jij ook een Sony WH-CH700N (Zwart)?