Canon Pixma G6050

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma G6050 Review

HellStorm666 18 december 2020, 463 views Product gekocht

Canon Pixma G6050

Zeer matige printer. Niet wat ik gewend ben van Canon. Print vrij goedkoop, en op hoge kwaliteit zijn de afdrukken ook erg goed, maar op standaard kwaliteit ziet het er niet uit. Een en al strepen.

Pluspunten

• Inkt

Minpunten

• Printerkopuitlijning
  • Software
  • jaren '90 display

Inktverbruik Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 2
Afdrukkwaliteit Score: 2
Afdruksnelheid Score: 4
M'n huidige Canon, MG-serie, is zéér langzaam met printen. duurt een minuut of 10 totdat je kan afdrukken.
Wij printen niet vaak, en daardoor helaas vaak last van uitgedroogde potjes.

Uiteindelijk het geklooi met toch prijzige cartridges zat en besloten wat anders te zoeken.
Eerst dacht ik aan een LED/Laser printer, totdat ik de inkt-tank printers tegen kwam.

Lang zitten twijfelen tussen een Epson ET-4750, ET-7700 en de Canon G6050.
Omdat ik hiervoor ook al 5 Canon printer heb gehad en deze, op 1tje na, altijd goed bevielen qua kwaliteit, toch voor de Canon G6050 gekozen.

1 dag later kwam ie al binnen, thnx Alternate, dat was sneller dan aangegeven en nog veel sneller dan gedacht.

Helaas begon daar de ellende.
Opzich is het instellen van de printer super simpel. Het vullen van de inkt gaat ook goed.
Maar, de drivers en software installeren is een drama.
De software die je moet downloaden geeft aan dat je een admin moet zijn om de installatie te kunnen doen. Ook als je er voor kiest om uit te voeren als admin.
Daarbij ben ik zowel local admin als domein admin, maar toch wil t niet.
Uiteindelijk alle onderdelen maar los geïnstalleerd.

Dan begint de printer met een flinke kalibratie.
Daarna een testafdruk gemaakt.... en wat blijkt, heeft deze printer hetzelfde probleem als die ene andere Canon die mij niet beviel... nl. horizontale strepen door de afdrukken heen.
De printkoppen zijn dus niet goed uitgelijnd. Dit dus nog een keer automatisch gedaan, geen verschil.
Dus maar handmatig doen.
Daar werd het wel íets beter van, maar nog steeds niet bruikbaar.
Afdrukken op hoge kwaliteit lost dit probleem volledig op en dan heb je écht mooie afdrukken.
Máár, afdrukken op standaard kwaliteit is gewoon niet bruikbaar.

Mogelijk een defect?
Printer dus teruggestuurd naar Alternate. Die gaven gelukkig aan dat de printer niet goed was.
Helaas hadden ze 'm niet meer op voorraad.
Geen goede alternatieven beschikbaar en daarom gekozen voor geld terug.
Diezelfde dag, na overleg met printerland, de printer daar gekocht.
En vandaag kwam de printer binnen.

Helaas ook hier dezelfde problemen :(

De Epson ET-7700 is helaas zeer slecht leverbaar, dus maar even afwachten totdat die voor normale prijzen beschikbaar is.

Heb jij ook een Canon Pixma G6050?