1 review

Siemens SN278I36TE

Specificaties 13 Couverts vrijstaande vaatwasser - Bekijk alle specificaties

Siemens SN278I36TE Review

Cuddle-sheep 18 december 2020, laatste update op 18 december 2020, 1.488 views Product gekocht

Siemens SN278I36TE

Goede vaatwasser. lekker stil.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Bestek la
  • In hoogte verstelbare la
  • Neerklapbaar borden rekjes
  • WIFI + WPS
  • Interne verlichting (kan ook uitgezet)

Minpunten

• Duur
  • Zwaar (57 kg)
  • Kan alleen met telefoon bedient worden nadat dit op de vaatwasser geactiveerd is (moet elke keer op nieuw).

Wasresultaat Score: 5
Droogresultaat Score: 4
Indeling Score: 4
Omdat ik voor het eerst een eigen woning heb en ik al heel lang de wens had voor een vaatwasser ben ik op zoek gegaan. Ik woon in een een kamer woning dus de vaat wasser staat in mijn keuken,woon en slaapkamer tegelijk. Daarom wilde ik graag een stille vaatwasser en kwam bij deze uit.
Helaas komt dit de prijs niet ten goede ik heb €713 betaald (inclusief in de woning plaatsen op de 1e verdieping en aansluiten). Tot mijn verbazing bleek er WIFI op te zitten leuke bijkomstigheid maar niet nodig. daar later meer over.

Gebruik

Eigenlijk past alles (behalve mijn grootste pannen) wel in de vaatwasser. Door de middelste la in hoogte te verstellen (heeft 3 standen) kun je meer ruimte voor de bovenste la of onderste la maken. Wat ook kan is dat je de la aan de eene kant in de hoogste stand zet en de andre kant in de laagste stand. dan kun je toch die ene koeken pan onderin kwijt en bovenin nog een beslag kom. In de bestek la kun je bakjes kwijt door hem te verstellen aan het blauw hendeltje te trekken.
[img]620]N62wiv6k[/img]

Bediening is eenvoudig zowel op de machine zelf als in de app (home connect). Programma kiezen en hij geeft aan hoe laat het klaar is. De machine heeft ook startuitstel. Ik maak hier veel gebruik van omdat ik hem 's nachts laat draaien op nachtstroom.

Met de app is het het makkelijkste om de instellingen aan te passen zoals de hoeveelheid glansspoel en onthardingszout.
Hier een paar screen shots van de app voor het starten van het programma.

Ik heb echt niks op dit ding aan te merken (behalve de prijs). Vaat wordt goed schoon en droog

Heb jij ook een Siemens SN278I36TE?

Leuke vaatwasser, heb ongeveer hetzelfde model maar dan van Bosch (Siemens en Bosch is 1 pot nat), nadeel aan de wifi op je vaatwasser is dat deze kabel modems van ziggo laat crashen. Ik heb hierdoor helaas deze optie moeten uitschakelen. Mocht je dus ziggo als provider hebben en je hebt een connectbox die ineens allerlei vreemde kuren gaat vertonen schakel dan de wifi maar uit om het op te lossen.
Ja zeker een fijn ding (bijna) nooit meer afwassen en als ik ergens op bezoek ben melding krijgen dat hij klaar is met de vaat :*)
Ik heb wel wat problemen met Ziggo gehad. Een monteur is geweest en heeft de wcd en de f-connector in de wijk kast vervangen. Hij zei dat de software van Ziggo die op die box draait wel vaker problemen geeft. Ik heb de connect box nu in brige mode gezet en een pf Sence router (Netgate sg-3100) er aan gehangen en tp link access point. Dat werkt prima (ook i.c.m de vaatwasser).
Ziggo kan beter toegeven dat de connectboxen gewoon waardeloze kabel modems (lees rotzooi) zijn. Het in bridge mode zetten is inderdaad ook een oplossing op die manier is die connectbox gewoon een domme doos.
OMG, ik heb ook zoveel gedoe gehad en uiteindelijk een eigen router gekocht (Unify Security Gateway) en de Ziggo router in bridge mode gezet waarna de problemen opgelost waren. Heb dezelfde vaatwasser en ook een Ziggo connectbox |:(

[Reactie gewijzigd door Torgo op 28 december 2020 20:05]

Leuke vaatwasser en welke energielabel heeft het? A+++? Wat ik erg leuk vind is dat die van jou Wi-Fi heeft. Zelf heb ik sinds 24 november 2017 een Bosch SPS40E72EU vaatwasser A+ deze heb ik gekocht voor €349,- en ik moet zeggen heerlijk stil alleen geen W-Fi en dergelijke. Ik gebruik vaak meestal de ECO-stand op 50 graden na 23:00 laagtarief of in het weekend zet ik hem aan. Hier bij mij zijn de la's ook in te delen naar wens. Ik heb 2 la's onder elkaar en bovenkant een halve la voor bestek maar heb een aparte doosje (rekje) voor de bestek.

Ik had helaas geen ruimte en heb naast mijn Bosch was-droogmachine in-1 gezet in de kelder. Het is een smalle vaatwasser breedte 45cm. Mocht ik ooit deze vervangen wil ik een A+++ en lijkt mij heel handig met Wi-Fi erop wist niet dat dit al bestond.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 26 december 2020 02:13]

Deze is ook A+++ en gebruikt maar 7 liter water (volgens de fabrikant) per was beurt.

Dat de vaatwasser wifi had kwam ik pas achter toen deze geleverd was dat was dus meer toeval. Ik was echt voor stil gegaan (42 dB).
Fijn hè, die besteklade!
Zeker aangezien ik een beetje cdo (ocd maar dan op alfabetische volgorde) heb. Alles netjes naast elkaar en je pakt het er zo uit.
Je moet ook wel een beetje ocd hebben om dat leuk te vinden idd :)