Xiaomi WOWStick 1F+ Elektrische Schroevendraaier

€ 39,95
Specificaties Overige gadget - Bekijk alle specificaties

Xiaomi WOWStick 1F+ Elektrische Schroevendraaier Review

Akiaki 16 december 2020, laatste update op 17 december 2020, 239 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van deze review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.Akiaki schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Xiaomi WOWStick 1F+ Elektrische Schroevendraaier

Prima product voor een prima prijs! Zie mijn review voor meer details.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Elektrisch
  • Design
  • Handmatig te gebruiken

Minpunten

• Micro USB kabeltje

Ik stuitte laatst op de Xiaomi Wowstick 1F+, en ik dacht: “waarom mijn huidige set van schroevendraaiers niet upgraden met een elektrische?”. Hieronder beschrijf ik o.a. mijn ervaring met de Wowstick en of ik het aanbeveel of niet.

Design
Het eerste wat mij opviel was het design. Ik vind dat het design van de Wowstick een enorme pluspunt is omdat het mooi oogt met de rondingen en er nog eens strak uit ziet als het gaat om de kleur. De kleur is een soort van space grey. Je zou in principe de schroevendraaier gewoon naast je op het bureau kunnen plaatsen met de meegeleverde stand. De stand is best zwaar, waardoor de schroevendraaier stabiel blijft staan zodat de schroevendraaier moeilijk om te vallen is.

Daarnaast vind ik dat de manier hoe alles ingepakt is, ook een leuke design dingetje heeft. De wowstick wordt meegeleverd in een handige opbergcase, wat iets weg heeft van een brillencase, echter oogt deze case wat luxer. Wat overigens heel handig is, is dat één van de meegeleverde sets met schroeven en de schroevendraaier in de case past. Dat vind ik persoonlijk heel handig als je bijvoorbeeld constant op reis bent.

Gebruiksgemak
De Wowstick komt met verschillende accessoires namelijk: een magnetizer/ demagnetizer, een nop om bijvoorbeeld het scherm van een telefoon los te maken en verschillende bitjes.

Je hebt 56 bitjes tot jouw beschikking! Dat vind ik nog al wat. Daarnaast heeft de Wowstick wat ledlampjes. Zodra je de schroevendraaier aan zet, gaan de lichtjes automatisch aan. Ik had graag gewild dat de ledlampjes een eigen bedieningsknopje hadden, zodat ik nog vóór het schroeven kan kijken waar ik kan schroeven. Maar dat er ledlampjes aanwezig zijn, is voor mij al voldoende om er goed mee te werken.

Wat ik vind dat beter kan is het oplaadkabeltje. Niet alleen is het heel kort maar het heeft ook nog eens een micro USB aansluiting. Ik had nog een lange micro USB kabeltje liggen, en daarmee heb ik het eerste probleem verholpen 😊. Daarnaast had ik graag een USB C aansluiting willen zien, omdat dat tegenwoordig de standaard is en meer wordt gebruikt dan een micro USB.

Wat ook super handig is is het feit dat wanneer je de Wowstick gebruikt om een schroef te draaien, het precies genoeg kracht heeft om de schroef netjes dicht te draaien. Ook bij het terugdraaien van de schroef geeft de wowstick genoeg kracht. Wanneer de schroef die je wilt draaien nét iets te strak dicht zit, dan zou je in principe de schroevendraaier kunnen helpen door dit handmatig te doen. Je kan dus de schroevendraaier ook gewoon handmatig gebruiken, handig wanneer je geen stopcontact in de buurt hebt en je toch nog wilt klussen.

Prijs-kwaliteitverhouding
Hier kan ik heel kort over zijn. Er zijn namelijk maar weinig fabrikanten die een product kunnen leveren wat gewoon goed werkt, er leuk uitziet en een prima prijs heeft. Ik vind het de prijs dus zeker waard.

Heb jij ook een Xiaomi WOWStick 1F+ Elektrische Schroevendraaier?