MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio

Specificaties Max. 1,83GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio Review

ysc 16 december 2020, 543 views Product gekocht

MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio

Conclusie: Goeie kaart voor 1440p gaming, koel & stil, maar niet waard voor 900-1000 euro (16 Dec 20)

Pluspunten

• Temperatuur
  • Design
  • 1400p
  • Stil

Minpunten

• Anti-sag bracket
  • 8GB VRAM
  • Led

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Goeie kaart, goed voor gamen in 1440p.
Gemiddeld 60-80 fps in Cyberpunk 2077 op high settings in 1440p.
Apex Legends 144fps op high settings in 1440p.
GTA V op gemiddeld 90 fps in medium settings 1440p,
Verschil tussen 1080p en 1440p monitors is te merken, deze kaart is waarschijnlijk overkill voor 1080p gaming.
De kaart is overclock baar met MSI Afterburner, maar ik heb er zelf geen verstand van.

3Dmark scores: (fotos)
Fire Strike Extreme: 15158
Time Spy: 11930
Port Royal: 8485

De MSI Dragon Center applicatie is ook wel handig, kiezen tussen 5 verschillende modes
- Extreme performance
- Balanced
- Silent, heel erg stil
- Creator mode
- Custom mode
Met deze applicatie is het ook mogelijk om de lichtjes op je kaart te veranderen, met 13 verschillende modes of gewoon uit. Het heeft ook een Cooler Boost knop die je videokaart 30 seconde op maximum fan speed zet zodat je kaart koeler wordt, maar dat is niet echt nodig want hij is koel genoeg, ook onder 100% load.
55 graden celsius op idle, max 65-70 graden celsius op Extreme Performance-mode tijdens het gamen.
De minpunten zijn dat je de 6 LED lampjes kunt zien op de kaart, in plaats van een mooi vloeiende RGB strip, dus ik heb hem uit staan.
En de ander minpunt is dat de videokaart zwaar is, waardoor het niet recht is maar een beetje hangt. De anti-sag bracket die MSI erbij mee geeft werkt voor mij niet echt, want de design van de kaart zit niet goed op de bracket, waardoor het niet zoveel nut heeft.

Heb jij ook een MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio?

Hij is niet waard wat hij kost en toch geef je hem 5 sterren?

Je stelt dat 8GB Vram een nadeel is maar onderbouwd dit niet, waarom is het een nadeel?
Omdat de prijzen nu heel slecht zijn, ik heb hem op release voor 622 euro gekocht, maar nu zie ik dat hij voor 950 euro beschikbaar is. Voor 622 euro is het wel waard, maar niet voor 950 euro.

8GB VRAM is wel genoeg voor meeste games nu, maar games gebruiken nu al heel veel VRAM op high of ultra settings en waarschijnlijk gaan nieuwe games meer vragen.