Tweakers zegt: 7,5

Cyberpunk 2077, Windows

€ 32,35
Specificaties PC • Actie, RPG, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Cyberpunk 2077, Windows Review

GORby 16 december 2020, laatste update op 16 december 2020, 173 views Product gekocht

Cyberpunk 2077, Windows

Er is de voorbije jaren geen spel geweest dat me zo hard heeft kunnen boeien als dit. Ik heb weinig last gehad van de bugs waar veel over geklaagd wordt, maar er zijn net na release nog wel wat kleine dingen die de immersie breken.

Pluspunten

• mooi opgebouwde wereld
  • leuk verhaal
  • verschillende manieren om missies aante pakken

Minpunten

• wat te veel onderbrekingen door berichten en telefoontjes van contacten in het spel
  • cosmetische foutjes
  • configuratie keyboard controls kon beter

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
De klachten die je overal leest over de bugs in het spel zouden je bijna doen denken dat het spel onspeelbaar is. In mijn geval is niets echter minder waar. In de voorbije jaren heeft geen enkel spel me nog zo kunnen boeien als Cyberpunk 2077.

In de 20 uur dat ik ondertussen ongeveer gespeeld heb, is het spel 2x gecrasht, maar ben ik nauwelijks progressie kwijt geraakt door de auto saves. Voor de update kwam ik een paar keer in een slow motion mode terecht (zat vast in scanning mode) waar ik niet meer uit geraakte, waardoor ik ook opnieuw moest inladen.

Zelfs met de grafische instellingen aan de lage kant, ziet het spel er nog aardig goed uit, maar dat uit zich dan ook wel in de lage framerates op mijn hardware (GTX 1070 icm een hexacore i7), waardoor het spel enkel vlot loopt op full hd en ik 3440 x 1440 jammer genoeg wel kan vergeten.

Wat de immersie wel een beetje breekt is dat ik een paar keer een zwevende auto tegenkwam, dat er eens voetgangers door de lucht aan het wandelen waren en dat mensen zomaar door je heen lopen, zelfs wanneer je stil staat.

Heb jij ook een Cyberpunk 2077, Windows?

Fijn om ook positieve reviews te lezen! Ik hoor van mensen in mijn omgeving dezelfde geluiden, maar helaas lees ik in het interweb veel negatieve dingen.

Dank!
Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het op de meeste fora vooral de mensen met problemen zijn die steen en been klagen, zoals meestal het geval is. De mensen die die problemen niet hebben, zijn gewoon fijn CP2077 aan het spelen. Het is zeker ook niet allemaal rozengeur en maneschijn, want op de oudere generaties consoles is het spel blijkbaar ondermaats.

Zelf heb ik echter geen ervaring met console gaming op de Wii na, dus daar kan ik zelf geen oordeel over vellen. Het verbaast me echter niet dat een 7 jaar oud platform het moeilijk heeft om dit te draaien zowel de laadtijden als de grafische weergave daar dus onder lijden. Het lijkt me ook daar nog best speelbaar op basis van wat ik online zie, maar ik snap dat daar de verwachtingen niet ingelost worden.
De bugs zijn ook vooral op PS en Xbox. Op PC zijn er ook wel een paar maar veel minder erg. #PCMasterRace ;)