1 review

JBL Tune 560BT (Zwart)

€ 41,-
Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Tune 560BT (Zwart) Review

Poecillia 14 december 2020, 958 views Product gekocht

JBL Tune 560BT (Zwart)

Prima en goedkope bluetooth koptelefoon

Pluspunten

• Prima geluid voor budget
  • Zeer goedkoop
  • Bluetooth functioneert prima, geen ruis
  • 2 BT aansluitingen
  • Prima gebruikstijd batterij

Minpunten

• Stevige geluidskarakteristiek
  • Geen wired aansluiting mogelijk
  • Fysieke druk op oren

De keuze van het type koptelefoon is een individuele overweging. Ik heb meerdere typen waaronder iwired/in the ear (AKG) en wired/volledig afgesloten types (Beyerdynamic DT770pro) , maar de reden voor deze aanschaf was het kapot gaan van mijn wired Sennheiser PX100. Deze Sennheiser was open en had daardoor een zeer transparant geluid.

Omdat wireless de standaard wordt heb ik wireless oordopjes getest. Maar die zitten niet lekker klem in mijn oren waardoor er geluid lekt wat vooral ten koste gaat van de bas. Deze JBL was een buitenkansje voor 19,90 bij de AH. De koptelefoon bevalt prima gezien het budget. De koppeling van twee devices gaat probleemloos en het bereik is uitstekend.

Het geluid is ruisvrij en de eerste indruk is een duidelijk gesloten type met een stevige karakteristiek. Het geluid is dus niet zo transparant als de Sennheiser, maar wel vervormingsvrij en gedetailleerd. De bas is stevig, maar van goede kwaliteit.

De bediening van het volume op de hoofdtelefoon is met vrij grote stappen, ik gebruik zelf meestal het volume op de tablet/telefoon. Een opgeladen batterij houdt het meerdere dagen intensief gebruik vol, prima dus. Er zit ook nog een microfoon in waardoor hij te gebruiken is als headset. Dat werkt ook prima, maar door het gesloten type vind ik dat je geen feedback krijgt op je eigen spraak. Ik gebruik voor videoconferencing liever een open type.

De JBL 500BT is waarschijnlijk de voorganger van de 560BT. Ik heb geen functionele verschillen kunnen ontdekken.

Heb jij ook een JBL Tune 560BT (Zwart)?