Xiaomi Mi Body Composition Scale 2

€ 19,95
Specificaties Weegschaal (smart) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Body Composition Scale 2 Review

shadow77 14 december 2020, 2.805 views Product gekocht

Xiaomi Mi Body Composition Scale 2

Uitstekende weegschaal met uitgebreide functies en koppeling naar Mi Fit app

Pluspunten

• hoge nauwkeurigheid
  • Veel functies
  • onderscheid in gebruiker
  • duidelijk display

Minpunten

• soms mashup gebruikers

TIjdens deze erbarmelijke Coronatijd kwam ik op mijn oude weegschaal tot de conclusie dat ook ik coronakilo's toevoeg aan mij, nu helemaal, stilzittend beroep. Omdat de oude weegschaal nog uit de tijd stamde dat er gewogen werd met geiten en stenen toch maar een nieuwe gekozen.

Uiterlijk
Melk witte weegschaal 30 bij 30 centimeter en 2,5 centimer hoog.
De letters van het display zijn 7 bij 3 centimeter en ook in daglicht goed zichtbaar (hoewel ik er toch voor zou kiezen op z'n minst de vitrages ff dicht te trekken als je er in je adamskostuum op staat)
vier zilvere cirkels geven aan waar je je voeten moet neerzetten

Mi-Fit app
De Mi-fit app is eigenlijk wel een vereiste om van alle functies gebruik te maken. Via de app worden alle gegevens van de weegschaal overbebracht.

Nauwkeurigheid
Als echte cijferidioot ben ik zelf alles in Excel bij gaan houden en onderzocht in hoeverre de metingen afwijken van de standaard formules voor bv BMI en BMR .. de weegschaal is zeer nauwkeurig. na drie maanden elke dag op hetzelfde tijdstip wegen blijkt de gemiddelde afwijking op gewicht is maximaal +-120 gram te zijn. (gewicht = spiermassa+botmassa+vetpercentage+ afwijking)

Verschillende gebruikers
Omdat ik niet de enige ben die wat kilo's kwijt moet is ook mijn lieftallige vrouw actief gebruik gaan maken van deze weegschaal. De weegschaal maakt onderscheid wie er op staat. maar soms ( ik heb nog niet gevonden wat het precies veroorzaakt, maar denk als beide telefoons in de buurt zijn van de weegschaal en er een korte tijd zit tussen beide wegingen) hebben zowel mijn vrouw en ik elkaars meting in de log staan. ( wat bij mij tot valse eufori zorgt, maar aan de andere zijde van het spectrum tot blinde paniek, ghe ghe ghe)
gelukkig is de weging eenvoudig te verwijderen.

kort om een uitstekende weegschaal voor een prima prijs (22,95 via Afinjo)

Heb jij ook een Xiaomi Mi Body Composition Scale 2?

Ik twijfel zelf om deze weegschaal aan te schaffen om mijn gewicht en lichaamssamenstelling bij te houden om fitter te worden.

Waar ik zelf mee zit is de nauwkeurigheid, je geeft aan dat deze nauwkeurig is, maar is dit ergens mee geijkt of heb je vergelijking gemaakt met andere producten. Of bedoel je dat hij vooral nauwkeurig is in het berekenen van de waardes?
All of the above ;)
Ik heb m vergeleken met een medina analoog, met een andere digitale weegschaal en met twee verschillende personen. En daarbij heb ik m ook nog eens rond gerekend. Je weet gewicht , gewicht bot en gewicht spiermassa en vet % , die bij elkaar zou weer je gewicht moeten zijn. En dat mag een kleine afwijking hebben want maag/darminhoud, hersenen (hoewel uiterst klein hahaha) die afwijking is rond de 120 gram . Ik vind dat keurig.
Bedankt voor de aanvulling. Ja 120 gram vind ik zelf ook heel erg meevallen.

Heb hem zelf nu ook besteld en eens zien of ik er ook progressie mee kan boeken volgend jaar :)
Succes man , ik ben inmiddels 20kg kwijt . 😉
Ben ik de enige die het idee heeft dat al die cijfers in de app niet gericht zijn op gemiddelde westerse mensch :D ? Al die via impedantie gemeten waardes zijn naar mijn idee of veel te hoog of veel te laag.
Zeker als je het vergelijkt met de waardes die ik krijg op de weegschaal in de sportschool. Ach ja wat mag je ook verwachten voor die prijs.
Ik heb er wel naar gekeken en de meeste waardes staan gewoon in verhouding met gewicht.
Er zijn twee waardes (redelijk essentieel) waarover je kunt discussiëren.
Ideale gewicht - Daar lijkt inderdaad een meer Aziatische benadering in
En dat geldt ook voor
2. Lichaamstype

De rest lijkt naar mijn inziens prima te matchen en niet perse gekoppeld te zijn aan een wenselijkheid maar aan verhoudingen
Zou leuk zijn als iemand eerst op deze weegschaal en vervolgens een dexascan gaat doen 🙂 het lijkt uitgebreider dan de Huawei die ik heb.

En complimenten met je 20KG kwijt! 🙂

Hoeveel personen kunnen er met hun eigen mifit aan gekoppeld worden?

[Reactie gewijzigd door Henkie-Jan op 22 maart 2021 19:58]

Hoi Henkie-Jan,
Thnx! ben ook wel trots op die , inmiddels 22 kilo en sta nu al 3 maanden steady op het ideale gewicht. Sta elke dag nog op de weegschaal.
merk wel dat het synchroniseren met de app af en toe( nu 2 x gehad) kuren blijft geven. ( resetten van de app of batterijen in uit de weegschaal loste in beide gevallen het probleem op

maar goed om terug te komen op je vraag ik
heb gelezen dat hij 16 verschillende profielen kan opslaan, maar heb dit niet geprobeerd
ik kan echter alleen de link vinden naar de smart scale 2 en weet niet of dat de opvolger of de voorganger is of gewoon dezelfde onder een andere naam,
de Scale 1 kon ook 16 profielen aan.
hier de link
He Shadow,

Ik ben op zoek naar een nieuwe weegschaal. Ik heb net je review gelezen en heb nog een paar vragen.

Bevalt de weegschaal nog steeds?
Is er iets kapot gegaan?
Hoe is het batterij gebruik?
Wat is het meet verschil als je meerdere metingen doet in een paar minuten tijd? Mijn huidige weegschaal wijkt eerst een paar keer af voordat hij "stabiel" hetzelfde meet. Dus ik moet een keer 6 meten voordat ik een stabiele meeting heb. Dit is mijn belangrijkste reden voor de aanschaf van een andere weegschaal.

Meer dan 20 kilo kwijt....knap gedaan man!!!

groeten,

Stephan
Hoi Steph(meister)an,
Leuk dat je reageert.
Hier onder mijn reacties;
Bevalt de weegschaal nog steeds?
Ja de weegschaal wordt tot op de dag van vandaag nog steeds gebruikt en bevalt prima!
Is er iets kapot gegaan
Er is in al die tijd (iets minder dan een jaar) niets stuk gegaan. Heb wel al mijn telefoon vanaf de wastafel op de weegschaal laten vallen, maar beide hebben zonder schade het ongelukje overleefd ( pfew)
Hoe is het batterijgebruik
Nou ongeveer deze periode(1 maand korter ongeveer).. we hebben de batterijen vervangen omdat de weegschaal keurig een L aangaf. ( dat is dus elke dag minimaal 2 metingen)
Wat is het meetverschil tussen verschillende metingen
Er zit geen verschil tussen twee metingen die ik direct achter elkaar doe ( dat deed ik in het begin om te testen, maar hij laat zich niet foppen hahaha).. wat wel uit maakt is (let wel, dit is dus niet in het geval van twee meting direct achter elkaar) of je er met droge of vochtige voeten op gaat staan.. Ik meet altijd direct als ik opsta ( dat is namelijk eem mooi consitent ijkpunt) afhankelijk van koude of warme voeten kunnen er soms per dag wat vreemde afwijkingen voorkomen . Het komt soms voor dat hij op 1 dag 500 gram extra weegt die er de dag daarna dan weer af zijn ( ik kan niet helemaal aangeven hoe vaak dit gebeurd, maar laten we zeggen 1 x per maand?). Als ik zo een afwijking heb dan heb ik pech ( en een rot dag hahaha) maar de volgende dag is alles weer goed.

en 20 kilo thnx...*blush*