LG OLED55BX6LB Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55BX6LB Zwart Review

AirJonn 14 december 2020, laatste update op 14 december 2020, 2.248 views Product gekocht

LG OLED55BX6LB Zwart

Prachtig scherm voor een zeer acceptabele prijs.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prijs / Kwaliteit
  • Video aansluitmogelijkheden
  • Afstandbediening
  • Kijkhoek

Minpunten

• eARC beperkte audio doorgave
  • Reflecterend scherm
  • Standaard ingestelde profielen slecht

Inbrandgevoeligheid Score: 2
Voor dit budget onverslaanbaar. Waanzinnig beeld. Het OS draait vlot en fijn met de afstandbediening.
Ik kom van een 42" LCD en dan is dit natuurlijk een behoorlijke upgrade.

Dat de brightness minder is dan de CX series zal op papier best zo zijn, maar ik heb weinig behoefte aan nog meer brightness. In de avond heb ik de OLED verlichting vrij laag staan. Bij HDR content spat de brightness van het scherm.

Ik zou wel alle profielen goed nalopen. Voor SDR content gebruik ik de "Expert (dark room)" setting en voor HDR gebruik ik FIlmmaker mode, het standaard profiel voor HDR is erg slecht, de film ziet er dan uit als een cartoon. Zie rtings.com voor BX configuratie tips.

Voor wat betreft geluid kan de eARC verbinding helaas niet alle formaten doorgeven. Onder andere DTS-HD MA is niet ondersteund. Hierdoor geven bepaalde 4k blurays/files geen geluid over eARC. Voor het afspelen van deze content moet de verbinding dus via de receiver lopen. Deze dient dan wel weer redelijk recent te zijn om de video formaten juist door te kunnen geven.

De bouwkwaliteit is goed. Er zijn wel iets zwakke punten zoals bij de HDMI aansluitingen achter, dit plastic buigt wat mee. Bij het verplaatsen van de TV moet je ook even opletten waar je hem pakt. Eenmaal staande heb je hier totaal geen last van en ziet het geheel er top uit.

Het scherm is erg reflecterend, ik heb het geluk dat er zich geen ramen en lampen achter mij bevinden waardoor ik er geen last van heb.

Lang getwijfeld tussen de CX en BX maar ik ben erg tevreden met deze keuze. Side by side zijn de verschillen al lastig te zien, laat staan als je alleen deze te bekijken hebt. Even los van de andere voet uiteraard.

Zou de BX serie aan iedereen aanbevelen die de best bang for buck zoekt :Y)

Heb jij ook een LG OLED55BX6LB Zwart?