Far Cry Primal, Windows Review

reckik 13 december 2020, 87 views Product gekocht

Far Cry Primal, Windows

Zeer frustrende game, matige AI, onduidelijke doelen.

Pluspunten

• Ziet er wel mooi uit

Minpunten

• Frustraties alom

Gameplay Score: 1
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 1
Stabiliteit Score: 1
Ugh, wat een game...

Speel het voornamelijk met de controller.. zolang het puur op jagen aankomt is het wel leuk. Maar de missies, het systeem het is met de controller iig niet te doen. Met keyboard en muis is de game echt niets aan, de pijl en boog met een beperkt aantal pijlen.. je moet eerst je boog spannen voor je kan schieten... etc etc. Met de controller speel je (ik iig) niet zo snel als met keyboard en muis, dan 'flick' je gewoon veel sneller, de snelheid die er wordt uitgehaald door de pijl en boog.

Ik snap niet dat collega tweakers de IA van de game redelijk vonden. Als je hurkt kunnen tegenstanders letterlijk langs je heen lopen. Stealth kills is kwestie van hurken, om de tegenstander heenlopen en op het juiste moment op de knop drukken.
Het volgende moment moet je wat dorpsgenoten bevrijden, geen Udam (tegenstanders) in de buurt, het is donker, alleen maar schaduw om me heen... maar zodra ik mijn dorpsgenoten untie (euh weet zo het NL woord niet) staan ze op en worden ze gezien. Vraag me niet door wie en waarvandaan.

Ook leuk zijn de beesten die je kunt temmen. Ik stuur een beer op een redelijk sterke tegenstander af en die word gewoon vermorzeld. Nu snap ik dat bij een wolf, maar een beer....

Heb persoonlijk altijd de floating icons uitstaan. Deze review schrijf ik uit frustratie omdat het weer eens compleet onduidelijk is wat je moet doen. Ik moet op dit moment een kamp in de fik steken... Maar het komt redelijk specifiek welk onderdeeltje je afbrand. Dit is compleet onduidelijk. Heb het halve kamp al afgebrand, maar blijkbaar mis ik iets. Moet dan de floating icons aanzetten om te kunnen bepalen welk doel ik nog meer af moet branden. In mijn ogen is dat gewoon slecht gamedesign.

En dan het zwemmen... Compleet gedesorienteerd geen idee wat je aan het doen bent. Frustraties alom, vooral als dan in 1 keer de tegenstanders je ineens wel zien, in het donker onder het water. Of je gaat dood omdat het compleet onduidelijk wat up and down is. Het stoom komt me nu bijna letterlijk uit mijn oren.

Stay away from this one, alleen maar frustraties qua gameplay.

Heb jij ook een Far Cry Primal, Windows?