Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32EX700 Review

CamielH 27 juli 2010, laatste update op 27 juli 2010, 1.466 views

Sony Bravia KDL-32EX700

Pluspunten

• prachtig beeld
  • mooi design
  • weinig stroomverbruik

Minpunten

• onnodige features zijn duur
  • geluid

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Na jaren lang gebruik van onze analoge televisie was het tijd om over te stappen op een digitaal toestel. Ik wou met het nieuwe toestel heel wat jaren toe kunnen en heb daarom voor een full HD LED televisie gekozen.

Uit de EX serie van Bravia is dit de duurste uitvoering met de meeste features, zoals een netwerk poort waarmee je o.a. op Youtube kan kijken. Ook kan je hiermee via het LAN video's streamen. De eerste dagen lijkt dit erg leuk, maar je bent er snel op uitgekeken, waardoor ik na een week niks meer van de extra features gebruik heb gemaakt. Youtube en andere video sites zijn nog altijd makkelijker te bereiken op de PC en video's streamen kwam de kwaliteit niet ten goede . In plaats daarvan gebruik ik gewoon een HDMI kabel.

Daarnaast heeft deze duurdere uitvoering de nieuwe Bravia Engine 3, dat zover ik weet niet zo zeer een toegevoegd waarde is boven de vorige Engine. Al met al denk ik dat de goedkopere versie de EX600 een betere keus was geweest. Natuurlijk kan je ook voor de niet LED versie (EX500) kiezen die wel de nieuwe Engine heeft maar dankzij het feit dat het geen LED is wel een minder strak design.

Overigens wil ik wel zeggen dat zowel de EX500 als de EX600 en EX700 prachtige toestellen zijn. Geweldig beeld en zien er zelf ook nog eens mooi uit.

Laatste puntje is dat ik het geluid iets vind tegenvallen, alhoewel anderen daar juist tevreden over zijn. Misschien moet je niet te goede geluidskwaliteit verwachten van built-in speakers in zo'n platte TV.

• Nvidea 8800Gt 1GB super
  • Intel E8400
  • Asus P5b
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32EX700?

Ik heb zelf ook een paar maand geleden deze tv gekocht en je review slaat de spijker op zijn kop.
Ik heb een extreem dure wireless lan dongle gekocht (zo'n 90 euro!) om hem in het netwerk te hangen en heb daarna 3 avondjes iets met youtube gedaan tussen de tv programma's door. Op een verveelde zondagmiddag heb ik nog wat van die videokanalen bekeken die je standaard meegeleverd krijgt, maar daar zit geen interessant kanaal tussen.

Dat het geluid wat tegenvalt is me van te voren al verteld, maar ze gaan er dan ook al van uit dat je een home cinema set oid aansluit bij deze platte tv's om een beetje geluid te krijgen. Voor het journaal bijvoorbeeld is het prima.

Ik heb wel een vraag: ik heb het tot nog toe niet voor elkaar gekregen om video vanaf mijn pc te spelen op de tv.
Het streamen van muziek is al wel gelukt en ik verwacht dan ook dat hij mijn video's op dezelfde manier ook op moet kunnen pakken. Alleen hij vindt ze niet. Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Moet het in een specifiek formaat gezet zijn?
Inmiddels zijn er wat kanalen bijgekomen zoals een soort uitzending gemist van Net5 en SBS6. Daar wordt de internetverbinding wel weer wat interessanter door.

Ik ben er inmiddels al wel achter dat video's streamen alleen lukt met een mp4, avc of avchd codec. Dat zijn vrij grote bestanden die daardoor een stevige verbinding vereisen. wifi is (bij mij in elk geval) daar iets te zwak voor.
Je kunt streamen met PS3 Media Server (PMS) die alles wat je vanaf je TV opvraagt realtime transcoded naar wat de tv aankan (MPEG2 geloof ik) Je hebt een snel netwerk nodig hiervoor. In de tijd dat ik het probeerde moest er nog ee nspeciaal profiel voor de tv toegevoegd worden aan pms maar dat gaat nu vanzelf denk ik.