Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32EX700 Review

pieter7777Newbie 26 juli 2010, laatste update op 26 juli 2010, 2.304 views

Sony Bravia KDL-32EX700

Pluspunten

• beeldkwaliteit, geluid, vormgeving

Minpunten

• bouwkwaliteit, service fabrikant

Enige tijd geleden kocht heb ik bij een Sony KDL-32EX700 LED-tv gekocht. Eerst waren we blij verrast door de beeld- en geluidkwaliteit.

Echter ik merkte al snel dat de omlijsting gedurende ongeveer een uur storend tikt/kraakt, nadat het toestel was ingeschakeld. Als je ’s avonds een film kijkt, kraakt de tv dus zo’n 2/3 van de film. Het is een best hard plastic-achtig getik of gekraak.

Ik heb gebeld met de klantenservice van Sony, die stelden voor het toestel laten repareren. Omdat kleine tv’s niet worden opgehaald door Sony moest ik hem zelf terugbrengen. Bijna 3 week later kreeg ik een telefoontje dat het toestel was 'gerepareerd'. Bij de doos was ook het reparatieverslag. De werkzaamheden die zijn uitgevoerd: 'Gecontroleerd volgens specificatie(s)'.

Inmiddels heb ik kunnen merken dat er niks is veranderd aan de klachten. De kast tikt nog steeds.
Kennelijk hoort het kraken van de behuizing tot de specificaties van deze Sony TV. Dit voldoet niet aan mijn verwachtingen van een dergelijk toestel, zeker niet van Sony.

Waar ik met name van baal is dat ik heb het toestel zo'n drie week heb moeten missen, zonder dat Sony iets heeft gerepareerd. Dat vind ik echt waardeloze service. En als ze mij hadden laten weten dat ze de klachten niet konden oplossen, had ik het toestel niet weer hoeven op te halen.

Ik zie dat niet veel mensen met de 32 inch problemen hebben, maar bij de grotere modellen komen de klachten veel meer voor. Het is dus kennelijk wel een ontwerpprobleem.
Ik ben ontevreden met het toestel en heb besloten om hem terug te brengen.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32EX700?

Ik heb ook gelezen dat de eerste gen van de NX700 modellen ook krakende omhuizingen hebben. Inmiddels is dit opgelost. Vreemd dat jij ook met de EX lijn problemen hebt. Je zal hopelijk de enige zijn.
Dat hoop ik ook, anders zou ik mooi 4 lijmklemmen op de tv zetten :D
Hallo Pieter,

waar heb je de televisie gekocht ?

het kan zijn dat als je de televisie op internet hebt gekocht dat je geen volledige garantie hebt. het komt namelijk voor dat er veel websites via een grossier alles uit andere landen halen. Sony Benelux heeft wel een goede service, het ligt eraan hoe je het bekijkt.
kijk als je bijvoorbeeld een televisie koopt in een fysieke elektronica winkel heb je ook een service afdeling waar je de televisie heen kan brengen , meestal is het 1-2 weken dat je het toestel weer terug hebt. o.a. bij Sony en Sharp wel.
En dat zeg je nu. Ik heb afgelopen zaterdag net dezelfde gekocht. |:( ;)

Ik zal er eens op moeten letten of de mijne ook kraakt. In kijk tv met een hoofdtelefoon op (kwestie van de buren niet te storen), dus kan ik nog niets raars gehoord hebben.
Mijn maat heeft zelf ook een 40inch Philips met iets gelijkaardig, maar bij hem hoor je het pas als de tv afstaat, volgens mij gewoon het afkoelende effect. Zoals bij een auto dat de radiator nog even aan blijft.
ja thijs is normaal dat deed mijn oude crt en mijn huidige tv ook.
Dit noem ik eerder een klachtbrief, dan een review.

Vindt je dat het een mooi scherm is ? Komt het geluid (op het tikken na) tot zijn recht. Etc. ;)