Logitech Force 3D Pro Blauw Review
Na mijn aankoop van Flight Simulator X merkte ik dat vliegen met een keyboard niet zo eenvoudig was. Daarom heb ik mij deze joystick aangeschaft.
Functionaliteit:: In het begin was ik zeer tevreden over mijn joystick maar jammer genoeg ondervond ik na verloop van tijd dat mijn vliegtuig altijd naar rechts afdwaalde. Na enig onderzoek vond ik de oorzaak: de derde as (de joystick kan ongeveer 90° om zijn as draaien, 45° links, 45° rechts) was niet perfect gekalibreerd. Dit kon ik niet verhelpen omdat er geen goede kalibratie-software inbegrepen zat, de kalibratie gebeurde automatisch en kon niet manueel aangepast worden.
De force feedback is een aparte maar leuke ervaring. Dit zorgt ervoor dat het programma je joystick kan laten...
Pluspunten
Ergonomie Functionaliteit Force Feedback
Minpunten
Kalibratie
Eindoordeel
Functionaliteit:: In het begin was ik zeer tevreden over mijn joystick maar jammer genoeg ondervond ik na verloop van tijd dat mijn vliegtuig altijd naar rechts afdwaalde. Na enig onderzoek vond ik de oorzaak: de derde as (de joystick kan ongeveer 90° om zijn as draaien, 45° links, 45° rechts) was niet perfect gekalibreerd. Dit kon ik niet verhelpen omdat er geen goede kalibratie-software inbegrepen zat, de kalibratie gebeurde automatisch en kon niet manueel aangepast worden.
De force feedback is een aparte maar leuke ervaring. Dit zorgt ervoor dat het programma je joystick kan laten bewegen, bvb. in FSX wanneer er turbulentie is)
Er bevinden zich heel wat knoppen (12) op de joystick ook handig is de gashendel en een view-joystick bovenaan.
Ergonomie: Ik vind dat de joystick zeer goed in de hand ligt, je kan je hand laten steunen op het platformpje rechts op de stick. Alle knoppen zijn zeer goed bereikbaar.
Vormgeving: Deze joystick oogt mooi en ziet er sportief uit.
Bouwkwaliteit: Hij ziet er wel stevig uit en is gemaakt van hard plastiek.
Prijs: Ik kocht hem aan €60 bij de lokale computerstore, ik vond dat wel veel maar hij loste al mijn verwachtingen in. Goede prijs voor vele mogelijkheden
Heb jij ook een Logitech Force 3D Pro Blauw?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
Die calibratie kan je ook in FSX doen. Bijvoorbeeld dead zone groter maken.
Heb nu het meer 'professionelere' materiaal van Saitek, samen met X-Plane werkt dit super. Force Feedback is tof, maar precisie is toch nog iets belangrijker.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/350783/crop62ff797f3eccf_cropped.jpg?f=community)