NZXT Rogue Review
Airflow Standaard wordt de behuizing geleverd met 2 zwarte 120mm fans aan de zijkant (intake en outtake) en een 120mm led fan aan de achterkant (outtake). Verder is er aan beide zijkanten nog een plaats om een 120mm fan naar keuze bij te plaatsen. Gezien de standaardfans enkel molex en geen 3-pins aansluitingen hadden heb ik deze direct vervangen i.v.m. mijn fancontroller. Eenvoud van assemblage Hier kan ik heel duidelijk over zijn: Het is een hel. Ik heb nog nooit zo lang gedaan over een computer in elkaar zetten. Om überhaupt al de standaardfrontjes uit de voorkant te kunnen halen moet je het het frontpaneel eraf schroeven. Toen mijn harddisk er eenmaal in zat kwam ik tot de conclusie dat de schroefgaten van de DVD brander...
Pluspunten
Vormgeving is prima De kast is erg stevig en degelijk Meegeleverde LAN-bag (weliswaar ietwat basaal) Inbouwmogelijkheden, er kan echt veel in Airflow, tot 5x 120mm fan
Minpunten
Assemblage Gele HDD activity LED Behuizing is erg zwaar Prijs
Eindoordeel
Standaard wordt de behuizing geleverd met 2 zwarte 120mm fans aan de zijkant (intake en outtake) en een 120mm led fan aan de achterkant (outtake). Verder is er aan beide zijkanten nog een plaats om een 120mm fan naar keuze bij te plaatsen. Gezien de standaardfans enkel molex en geen 3-pins aansluitingen hadden heb ik deze direct vervangen i.v.m. mijn fancontroller.

Eenvoud van assemblage
Hier kan ik heel duidelijk over zijn: Het is een hel.
Ik heb nog nooit zo lang gedaan over een computer in elkaar zetten. Om überhaupt al de standaardfrontjes uit de voorkant te kunnen halen moet je het het frontpaneel eraf schroeven. Toen mijn harddisk er eenmaal in zat kwam ik tot de conclusie dat de schroefgaten van de DVD brander er recht achter zaten dus die moest er ook weer uit, en opnieuw in natuurlijk. Verder zijn veel schroefgaten moeilijk bereikbaar met een normale schroevendraaier, het handvat is al snel te lang.
Wat voor mij nog het grootste probleem veroorzaakte waren de videokaarten. Er zit een uitschuifbaar moederbordtray in zodat je je moederbord, geheugen, videokaarten, CPU, CPU-koeler etc buiten de behuizing kunt monteren. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens wil ik het geheel de behuizing inschuiven, kom ik tot de conclusie dat de opening voor de videokaarten niet groot genoeg gemaakt is, de videokaarten waren een paar mm te hoog zodat ze tegen de behuizing kwamen. Ik het geheel er dus weer uitgehaald en de videokaarten eraf gehaald. Opnieuw de moederbordtray in de behuizing geschoven. Toen wilde ik dus de videokaarten er weer in doen, kom ik tot de conclusie dat recht boven desbetreffende schroefgaten een uitsteeksel ter ondersteuning van de voeding zit, daar kon ik dus natuurlijk niet bij met de schroevendraaier. Vervolgens heb ik de moederbordtray er een paar cm uitgeschoven (verder kon niet want dan kwamen de videokaarten weer tegen de behuizing aan) waardoor ik net met een hele kleine schroevendraaier de videokaarten vast kon zetten.
Hier is zichtbaar dat de videokaarten net boven de rand van het moederbordtray uitsteken en er daardoor niet ingeschoven kunnen worden:

Inbouwmogelijkheden
Daar ben ik wel zeer tevreden over. Als je zou willen zou je bijvoorbeeld nog HD5970 crossfire in deze behuizing kunnen draaien. Ook is er plaats voor 4 harddisks, 2 DVD-branders en een floppydrive/fancontroller/cardreader of wat dan ook. Zoals eerder besproken kunnen er veel fans in waardoor ook over de airflow niets te klagen valt. Wanneer je voeding te lang is wordt er een speciaal bracket meegeleverd dat je de voeding iets achteruit de kast kunt laten steken, ik denk echter niet dat je dit snel nodig zou hebben want zelfs met het standaardbracket past er nog een flinke PSU in.

Vormgeving
Dat is natuurlijk een van de hoofdredenen dat iemand deze behuizing koopt, hij ziet er zeer gelikt uit. De voorkant is strak afgewerkt met 2 lichtbalken verticaal langs het deurtje. Er zitten geen rare uitsteeksels aan de kast en hij past (afhankelijk van de kleur) in vrijwel ieder interieur. Het enige kritiekpuntje wat ik erop heb is het HDD-ledje welke geel is, die hadden ze naar mijn mening beter blauw kunnen maken.

Conclusie
Een mooie, degelijke behuizing die echter ook flink aan de prijs is. Even snel hardware wisselen is er bij deze behuizing niet bij, het is een hele klus om hem in elkaar te krijgen maar als het dan eenmaal in elkaar zit valt er ook weinig meer op aan te merken. Hij is aardig zwaar, je zal er niet zomaar een deuk in krijgen. Voor Lanparty's is het handig dat er een (weliswaar ietwat basale) tas voor de behuizing mee wordt geleverd. Ik zou er echter niet te lang mee gaan zeulen om een hernia te voorkomen.

Bedankt voor het lezen van mijn review, dit was mijn eerste dus wees een beetje mild. Opbouwende kritiek is altijd welkom.
Reacties (16)
succes en bedankt.
http://i226.photobucket.c...x/open%20case/Foto006.jpg
ik draai nu namelijk zonder kast omdat er ook maar weinig kasten zijn die ruimte hebben voor een ATI 5970. Ik heb een Asus Rampage II Gene dus dat zou ook moeten passen
mooie review en de onderwerpen heb je ook mooi toegelicht.
[Reactie gewijzigd door koudepinda op 23 juli 2024 02:21]
Corsair HX1000 moet je even op de site van NZXT kijken, de voeding steekt achter de kast een beetje uit waardoor grote PSU's ook kunnen passen. Check het even na.
Hier mijn HX750 in de Rogue:
http://i226.photobucket.c...derDaan/ATI/Foto008-1.jpg
http://i226.photobucket.c.../ThunderDaan/DSC01038.jpg
Gezien de ruimte van de voeding tot aan de DVD-RW als je die installeert, moet dat nog wel passen als de HX1000 niet veel langer is dan de HX750.
[Reactie gewijzigd door peakaboo op 23 juli 2024 02:21]
ziet er trouwens erg mooi uit
[Reactie gewijzigd door koudepinda op 23 juli 2024 02:21]
Verder prima review voor een eerste keer, goed ondersteund met plaatjes. 4 sterren!
Wat assemblage betreft is het wellicht inderdaad een kwestie van er handigheid in krijgen, dit was echter de eerste keer en ik moest wat deze case betreft alles nog uitvinden en dan vond ik het toch een vrij onhandig ding wat dat betreft. De manual heb ik hooguit 1 minuut doorgekeken maar gezien de manier waarop dat uitgelegd staat denk ik niet dat veel mensen hem daadwerkelijk in gebruik zullen of willen nemen.
De originele fans en stof filters heb ik er ook direct uitgehaald en er AC Ryan Blackfire4 fans voor in de plaats gezet welke ik aangesloten heb op mijn 3,5" Silverstone fancontroller. Dat de kast zwaar is vind ik toch een nadeel gezien hij toch gemaakt is als LAN-behuizing waarvan ik verwacht dat hij mobiel is, over de degelijkheid heb ik niets te klagen dus dat staat in zekere zin ook weer in mijn positieve punten.
OT hoe ziet je achterkant eruit Zweden en heb je nog wat tips voor het inbouwen van componenten? want ik heb ook een NZXT Rogue, Rampage Gene 2, 5770 HD, 4 gb geheugen en voeding liefst van OZS Fatal!ty 750 W en Corsair H70...BTW 4 fans van enermax appolish rood
[Reactie gewijzigd door Iconlast op 23 juli 2024 02:21]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn