1 review

OPPO Reno4 5G Blauw

€ 399,95
Specificaties 6,4" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

OPPO Reno4 5G Blauw Review

linksquest 6 december 2020, laatste update op 19 december 2021, 4.364 views Product gekocht

OPPO Reno4 5G Blauw

De Oppo Reno 4 is heel hele mooie telefoon waar ik hopelijk jaren plezier van zal hebben. Spelletjes lopen vloeiend, hij is zeer snel en doet alles wat ik wel. Waar ik bijna altijd Sony heb gehad heeft Oppo me erg verrast en kan ik dit merk alleen maar aanbevelen.

Pluspunten

• Prachtig Oled scherm
  • 8GB werkgeheugen is zeer snel
  • De Snapdragon 765G voelt goed
  • Camera is gewoon top
  • Klantenservice is erg top bij vragen
  • Prijs is prima

Minpunten

• OS misschien voor onervaren mensen wat lastig
  • Sommige apps werken niet heel fijn.
  • Updates lopen wat achter

Ik was op zoek naar een nieuwe telefoon en de Oppo Reno 4 sprak me wel aan, via Coolblue kreeg ik nog eens €50,00 korting op het toestel, waardoor ik de knoop het doorgehakt en hem heb gekocht. In deze review wil ik het mijn ervaring dan ook graag delen.

Inmiddels ben ik nu 4 weken eigenaar van deze Oppo Reno 4, en om maar meteen met de deur in huis te vallen, deze telefoon bevalt me prima. Misschien wel een van de beste telefoons die ik de laatste jaren heb mogen proberen. Hij is niet alleen erg snel, maar heeft extreem veel toeters en bellen en daardoor voelt het voor mij ook meteen als een nieuwe telefoon. Hij heeft verschillende eigen leuke apps, zoals Oppo Relax, maar ook een zeer goede camera. Ik zal wat punten eruit pakken en deze apart omschrijven.

Design

Het design is mooi, strak, en voelt niet al te zwaar. De camera’s steken wat uit, maar gelukkig kun je dit makkelijk opvangen met een goed hoesje. De licht blauwe kleur vind ik erg stoer uitzien en valt meteen op. Oppo levert zelf een doorzichtig hoesje mee waardoor hij ook met een hoesje blijft opvallen.

Camera

De selfie camera aan de voorkant maakt hele mooie foto’s, en dienst meteen ook voor de gezichtsherkenning, ook dat werkt perfect, behalve met het mondkapje op natuurlijk. De camera aan de achterkant maakt ook hele mooie foto’s, zijn herkenningssoftware is zo goed dat hij zelfs mijn kat herkend als een kat en niet bijvoorbeeld als een dier. De 4K film camera maakt hele mooie opnames

Scherm

Zijn 6.4 inch Oled scherm oogt extreem mooi, hij oogt groot, maar vind persoonlijk deze telefoon erg lekker in de handen liggen. YouTube en Netflix kijkt erg mooi om deze telefoon. Selfie camera wil soms wel wat in de weg zitten, maar als ik de telefoon dan anders om kantel, dan is het meestal weer verholpen. Oppo heeft er vanuit de fabriek al een aparte screenprotector erop geplakt, dat niet alleen handig is, maar ook moeite en geld spaart.

Accu

De accu is iets waar ik ook tevreden over ben, hij gaat vrij lang mee bij normaal gebruik, soms wel 2 hele dagen, als je spelletjes gaat doen, dan gaat hij natuurlijk wat sneller leeg. Opladen duurt ook niet extreem lang wat natuurlijk wel mooi mee genomen is. De meegeleverde adapter is erg groot, maar laat mijn telefoon van 18% helemaal op in nog geen 20 minuten. 10 minuten aan de lader hangen kan soms al voor een halve dag accu zorgen, handig voor als je hem bent vergeten op te laden.

Verbinding

Een van de belangrijkste onderdelen van een telefoon is misschien wel de verbinding, en dat werk allemaal keurig op deze Oppo Reno 4. Zelfs als je meerder Bluetooth verbindingen gebruikt merk je dat de telefoon het perfect verwerkt. Wi-Fi is ook verder prima en haalt mooie snelheden.

Software

De Oppo schil is misschien even wennen, maar is wel iets waar je naar een paar dagen aan went. Er zitten heel veel mogelijkheden op dat je soms even moet zoeken waar iets zit, dit vraagt wel wat oefening en misschien niet voor iedereen even makkelijk.

Apps

Oppo levert de telefoon met verschillende eigen apps, zoals de Oppo Relax app. De galerij app is misschien de enige app die ik niet helemaal perfect vind werken, omdat je zo goed als niks kunt instellen.

Updates

Software updates heb ik nog weinig gehad, maar in de 4 weken dat ik hem al heb wel al ontvangen. Hij loopt wel nog wat achter met bijvoorbeeld de beveiligignsupdates, maar dat kan misschien nog te maken hebben omdat hij nog niet zo lang op de markt is en ze de telefoon aan het voorbereiden zijn voor Android 11.

Specificaties

De Oppo Reno 4 is heel hele mooie telefoon waar ik hopelijk jaren plezier van zal hebben. Spelletjes lopen vloeiend, hij is zeer snel en doet alles wat ik wel. Waar ik bijna altijd Sony heb gehad en in eerste instantie daar naar het kijken was, heeft Oppo me erg verrast en kan ik niet meer dan dit merk aanbevelen.

Heb jij ook een OPPO Reno4 5G Blauw?

goede review! uitgebreid en leuk om te lezen!
Leuke informele review, waarvoor dank!
Graag gedaan en bedankt voor het lezen ;)
Heeft het toestel een 3,5mm jack?
Nee, dat heeft deze Oppo helaas niet.
In de mediamarkt nog snel even deze review gelezen toen we de oppo zagen. Heeft effect gehad. De a52 links laten liggen. Thanks!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.