Philips 55OLED935/12 Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55OLED935/12 Zwart Review

Jack2000Newbie 6 december 2020, 898 views Product gekocht

Philips 55OLED935/12 Zwart

Als grootste pluspunt is de geïntegreerde soundbar te noemen. De tv staat hierop stabiel en het geluid is werkelijk super. De kleuren van het scherm worden echt versterkt door het ambilight systeem, een echte aanrader. De vlakke toetsen van de afstandbediening is qua vormgeving mooi, maar qua bedieningsgemak minder soepel

Pluspunten

• vormgeving
  • geluid
  • ambilight

Minpunten

• afstandsbediening

Als grootste pluspunt is de geïntegreerde soundbar te noemen. De tv staat hierop zeer stabiel en het geluid is werkelijk super.

De kleuren van het scherm worden echt versterkt door het ambilight systeem, een echte aanrader. De connectiviteit met Netflix en disney plus werkt perfect.

De vlakke toetsen van de afstandbediening is qua vormgeving mooi, maar qua bedieningsgemak minder soepel. Je druk soms net naast de juiste toets.

Heb jij ook een Philips 55OLED935/12 Zwart?

Dank voor de review.

Heb zelf nu net de 48OLED935/12, met dezelfde SoC en setup verder. Zie mijn korte review van de 48OLED935/12 aldaar.

Belangrijkste nadeel is dat Prime Video NIET in 4K en HDR lijkt af te spelen. Met Netflix en Youtube lukt dat prima (in Dolby Vision of HDR10+) maar de voorgeinstalleerde Prime Video app doet niet mee.....(is de laatste versie, v.5.4.1, van 1 dec 2020). Tips welkom!
Vraagje aan de gebruikers: is het mogelijk om de soundbar te gebruiken voor enkel audio, dus dat het scherm gewoon uitstaat? Kan je bijvoorbeeld gewoon spotify casten vanaf je telefoon als de tv in standby staat?
Zonder beeld audio casten kan idd prima (met Spotify, Deezer, TuneIN, etc, etc), maar de TV staat dan niet echt in standby. Je hebt aparte functie om scherm volledig uit te schakelen, maar de soundbar doet het dan nog gewoon. Je kunt deze dan ook opnemen in een Google Group, werkt goed!
Dank je voor het snelle antwoord! Ik had dat wel verwacht maar zie eigenlijk in geen enkele review duidelijk benoemd. Op mijn vorige home theater setje kon ik namelijk geen spotify via de chromecast spelen, zonder de tv echt aan te hebben. Daar had ik toen een separate chromecast Audio voor bij gehaald.
Een aanvullend vraagje nog;
Ik zag in de gebruikershandleiding dat je inschakelen via chromecast kan instellen (via WoWLan). Kan je de tv dan zo configureren dat als je dan spotify cast, het beeld zwart blijft, of moet je daar dan op een knop voor drukken? Het is geen showstopper maar zou wel fijner zijn.
Tsja, heb paar pogingen gedaan om TV vanuit standby via Chromecast kan inschakelen, maar dat is nog niet gelukt (ook niet met al die WoWLan instellingen aan, etc). Deze settting lijkt primair bedoeld voor de Philips remote app, dat werkt trouwens erg handig. Je kunt dus met je smartphone en die app WEL de TV op afstand aanzetten, en verder bedienen. Dan kun je dus ook gaan streamen (maar of scherm dan uit is/blijft, weet ik even niet).
Ok thnx. Kijken of ik daar dan google assistant routines voor kan brouwen...

Overigens; dit stukje uit de handleiding werkt dus niet momenteel bij jou? Dat lijkt me een bugmelding waardig:
Inschakelen met Chromecast
 Instellingen > Draadloos en netwerken > Met
kabel of Wi-Fi > Inschakelen met Chromecast.
Als u deze optie op Aan instelt, kan deze TV worden
ingeschakeld vanuit een Chromecast-app op uw
mobiele apparaat. Het energieverbruik van deze TV in
stand-by wordt hoger wanneer deze functie is
ingeschakeld. De instelling voor Wi-Fi (WoWLAN)
moet worden ingeschakeld voordat u de instelling
van Inschakelen met Chromecast kunt wijzigen.

[Reactie gewijzigd door jurjen_g op 28 december 2020 11:48]

Excuus, via ingebouwde Chromecast streamen (indien TV op standby) werkt wel, maar via Google Home (Assistant) met voice je TV aan (of uit) zetten werkt niet........terwijl dat met een losse Chromecast op een HDMI poort wel kan....
Ik heb deze tv ook, de oplossing hiervoor is alexa instellen op je tv, ja het is raar, maar de alexa app zorgt ervoor dat de tv niet te diep in slaapstand gaat waarna de google assistant wel beschikbaar blijft. ook de usb poorten blijven dan stroom ontvangen waar deze eerder uitgezet werden in standby, dit levert ongetwijfeld dus wel een hoger standby verbruik op...
Kan nu via Google Assistant (via een willekeurige chromecast speaker in de kamer) de TV met een voice command wel AAN zetten, maar niet UIT zetten..........dat moet dan persé via de Assistant van de TV zelf (dat werkt wel)? Gelukkig kun je met de Philips TV Remote app de TV wel goed bedienen op (verre) afstand.
Aanvullend: heb de update (v5.4.1) van deze systeem app verwijderd en dan zie ik dus WEL de HDR logo's staan en zie ik onderin ook UltraHD (of FullHD, afhankelijk van de content).

Bizar dat de oudere versie dit dus gewoon wel doet en de nieuwste niet......helaas kun je in AndroidTV niet per app kiezen om wel of geen auto-upgrade te doen, maar goed, het ligt dus niet aan de TV of AndroidTV, maar aan de Prime Video app. Hopelijk wordt dit in volgende versie gefixed.
De nieuwste Prime Video app (v5.4.5) geeft nu ook weer netjes UHD en HDR icoontjes aan, en speelt ook goed HDR10+ films af!
Helaas werkt de subwoofer pre-out nog steeds NIET goed met deze firmware (na uit/aan moet je elke keer handmatig de setting weer uit/aan zetten, erg onhandig).