Apple iPhone 12 Mini 128GB Wit

Apple iPhone 12 Mini 128GB Wit Review

denappelNewbie 5 december 2020, laatste update op 5 december 2020, 634 views Product gekocht

Apple iPhone 12 Mini 128GB Wit

Korte samenvatting: Fijne telefoon, heel handzaam, goede camera maar overprijsd. Zelf heb ik 2 jaar een iPhone XR gehad en de verbetering tov iPhone XR is onvoldoende ten opzichte van de dure prijs vind ik.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Handzaam
  • Goede camera

Minpunten

• snelheidswinst tov iphone XR is beperkt
  • geluidskwaliteit
  • geen goede prijs / kwaliteit

Na 2 jaar tevreden eigenaar te zijn van een iPhone XR, kriebelde het om toch eens te vernieuwen. Het enige wat ik eigenlijk minder vond aan de XR is dat hij te zwaar is, hij voelt nogal plomp aan. Dus dacht ik dat de iPhone 12 mini een goeie match zou zijn en dat bleek deels zo te zijn. Hij is echt super licht en handzaam en dat is echt fijn.
Verder is het een goed scherm, is de camera top en valt de batterij best goed mee tot nu toe. (wel nog niet intensief gebruikt)
Maar ik kwam ook snel enkele minpunten tegen:
- ik merk quasi geen snelheidswinst tov de XR bij gewoon gebruik. Maar echt totaal niet
- het geluid is merkelijk slechter dan bij de XR vind ik, de klank is ondermaats

En dan merk ik dat ik toch niet echt tevreden ben. De verbeteringen tov de XR zijn voor mij onvoldoende. Het feit dat het geluid merkelijk slechter is, vind ik ondermaats gezien de dure prijs.

Dus kortweg: Fijne telefoon, heel handzaam, goede camera maar overprijsd.

Heb jij ook een Apple iPhone 12 Mini 128GB Wit?

Het feit dat het geluid minder is kan geen verrassing zijn gezien de grootte. In telefoons fungeert de body grotendeels als klankkast.
Je had de gewone 12 moeten kopen of een 11 pro