ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

€ 229,-
Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart Review

Metal Earth 4 december 2020, laatste update op 4 december 2020, 420 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Deze monitor heb ik aangeschaft als tweede monitor voor werk en ook om op te gamen. Wat mij betreft is dit de ideale monitor binnen deze prijsklasse, namelijk een IPS scherm, 144Hhz met Freesync Pro (en adaptive sync) en een fantastische bouwkwaliteit voor onder de 200 euro.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • IPS scherm met weinig IPS glow
  • 144 HZ Freesync premium met adaptive sync
  • Veelzijdige monitor

Minpunten

• Geen DP kabel bijgeleverd
  • OSD menu bediening omslachtig

Deze monitor heb ik aangeschaft als tweede monitor voor werk en ook om op te gamen. Wat mij betreft is dit de ideale monitor binnen deze prijsklasse, namelijk een IPS scherm, 144Hhz met Freesync Pro (en adaptive sync) voor onder de 200 euro. Wat eerst opvalt is dat bouwkwaliteit en ergonomie uitstekend is. Het scherm en de voet zijn stevig en het scherm is heel soepel op allerlei manieren te verstellen.

Vanwege de goede reviews over de kwaliteit van het scherm is mijn keuze uiteindelijk op deze monitor gevallen. Ik ben zeer te spreken over het IPS scherm, de kijkhoeken zijn goed en de fabrieksafstelling is redelijk. Het kost wel wat moeite om de juiste afstelling te vinden, aangezien het OSD menu hierin niet heel intuïtief is en de vooringestelde kleurprofielen veel afwijkingen vertonen. Na wat uitvogelwerk is het uiteindelijk wel gelukt om de monitor goed te kalibreren en de kleuren zijn er erg goed uit. Verder is er lichte IPS glow waarneembaar bij mijn exemplaar in de linkeronderhoek, maar dit is verder niet storend. Het contrast is voor een IPS monitor uitstekend en er is geen sprake van ghosting zoals bij mijn primaire VA paneel. De monitor doet het fantastisch in games, alles loopt heel vloeiend. Let erop dat je de monitor wel aansluit middels een Displayport kabel, anders werkt adaptive sync niiet.

Al met al ben ik zeer tevreden met de monitor en is het een ideale monitor voor dagelijks gebruik en voor gamen.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart?

Mag ik vragen wat je allemaal hebt gedaan om de monitor te kalibreren? En welke kleurprofiel je gekozen hebt. Ik heb deze monitor in bezit en ik vroeg me af welke instellingen het beste werken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.