Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart

€ 439,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart Review

ocean9805 2 december 2020, 573 views Product gekocht

Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart

Prima ultrawide monitor met goede kleurweergave en hoge refreshrate. Voor dit geld een hele goede optie om op een ultrawide te gamen in 1440p 144 Hz. Kleurweergave is goed voor een VA en kleuren komen naturrlijk maar enigzins wat flets over (voor sommige mensen de voorkeur wantIPS overdreven intense kleuren).

Pluspunten

• Veel waar voor je geld
  • Game ervaring ultrawide
  • Kleurweergave (VA)

Minpunten

• Strepen vanwege meegeleverd DP kabel
  • Ultrawide ziet er gaaf uit maar heeft niet echt meerwaarde
  • FPS drastisch naar beneden t.o.v bijv. 27 inch

Wat wel een puntje is: Toen ik met de meegeleverde kabel mijn 1080TI aansloot kwamen er flitsen/witte strepen in het scherm. De meegeleverde kabel vervangen door een hogere kwaliteit DP kabel en het probleem was direct opgelost.

IIyama merk staat mij persoonlijk ook niet echt aan en het menu was lastig te gebruiken.

Heb jij ook een Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart?

Ik had precies hetzelfde met de DP kabel, ik heb een nieuwe gekregen van iiyama Duitsland, deze werkte perfect! Ik raad je ook aan om eens naar 'Powertoys' te kijken van Microsoft, met deze software kun je je ultrawide indelen in meerderen 'virtuele' schermen als het ware, dit maakt het veel makkelijker om je scherm in te delen voor bijvoorbeeld Word, internet browser etc. voor mij een top ervaring!

P.s: Het aantal inches heeft geen invloed op FPS, het is de resolutie die er voor zorgt dat games meer pixels moeten renderen ^^

[Reactie gewijzigd door Jokurino op 11 december 2020 23:53]

Ik had er zelf al een nieuwe display port kabel bij besteld en toen ging het prima. Maar toen tijdens black friday de 27 inch IPS schermen in de aanbieding kwamen heb ik er toch voor gekozen om de iiyama terug te sturen. Een 27 inch geeft wel degelijk meer fps dan een 34 inch ultrawide omdat een ultrawide een grotere horizontale resolutie heeft, heeft deze dus ook meer pixels. Scheelt in game 20-30 FPS.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.