Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart Review

mrnopants 24 juli 2010, laatste update op 24 juli 2010, 2.114 views

Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart

Pluspunten

• klein van formaat
  • simpel en snelle menu's
  • lange batterijduur
  • zeer goed geluid

Minpunten

• prijs van 59 euro is net iets teveel

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik zocht een eenvoudige MP3 speler die niets anders deed dan muziek afspelen. Tegenwoordig is het heel moeilijk een normale kleine mp3 speler te vinden aangezien ze allemaal zonodig een scherm moeten hebben voor video's en foto's. De Sansa Clip+ is gewoon een eenvoudige MP3 speler met een klein schermpje waarop is af te lezen welke mp3 je beluisterd. Hij is klein van formaat en heeft alle standaard functies aan boord inclusief shuffle. De batterij duur is erg lang ( tussen de 20 en 30 uur ) en het menu werkt snel en simpel. Je moet alleen wel even de speler omzetten via het menu naar de amerikaanse versie want de europese heeft een db limiet waardoor het geluid op de hoogste volume setting lang niet hard genoeg kan. De kwaliteit van het geluid is uitstekent en je kan met de EQ de settings naar wens veranderen.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart?

Een paar extra voordelen van het apparaat zijn wat mij betreft dat hij uit te breiden is met een micro-SD kaartje (heb er eentje van 8 gig inzitten) en dat hij een normale USB uitgang heeft . Dat waren voor mij de belangrijkste redenen dat ik hem gekocht heb. Verder is het een handig klein spelertje en met de clip kun je hem vastmaken, raak je hem niet zo snel kwijt ;) .

En je kunt hem Rockboxen! Zie deze link: http://www.rockbox.org/wiki/SansaAMS
Hij staat nog op de site als unstable, maar voor dagelijks gebruik doet Rockbox het voor mij prima. Je moet alleen opstarten met de originele firmware als hem aan USB wil hangen om bestanden over te zetten..
Ik heb em ook en ben erg tevreden over de geluidskwaliteit. De clip komt ook goed van pas als ik ga fitnessen. Ik ben alleen niet zo te spreken over het menu. Voordat je een specifieke folder te pakken hebt ben je negen handelingen verder. Op mijn vorige zat een knop waarmee je van folder kon wisselen. Die mis ik wel.
Wat is de kwaliteit van het geluid tov de kwaliteit van een Ipod?
Je kan de clip momenteel voor rond de 40 euro krijgen dus het is maar waar je hem vandaan haalt ;)
Goeie keus hoor, de gewone sansa was al een topper, de plus helemaal. ik heb mijn vrouw eentje kado gedaan. geluid is inderdaad geweldig, maar een versterkertje mag er eigenlijk wel bij met een grote koptelefoon, ik vind dat ie iets te weinig power heeft. (heb zelf een cowon iaudio D2)

Zie ook deze top5 op anythingbutipod en kijk eens wat er op 1 staat...
Heb je wel de settings op america gezet? de fabrieksinstellingen staan namelijk op europa en dan is het geluid heel zacht.
Goede tip van de regio omzetten. Geluidsniveau is prima nu!