GeIL Value Dual Channel GE1GB3200BDC Review

Stefan_D 7 mei 2006, 537 views

GeIL Value Dual Channel GE1GB3200BDC

Pluspunten

• Timings (2,5 - 4 - 4 -
  • Mooie blauwe heatspreader
  • Moeiteloos 4x Dual Channel

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Edit: aangezien de meeste mensen een eerlijke survey niet op prijs stellen hier een kleine edit, het gaat hier om mijn mening en ik draai 4 van deze dimmetjes in dual channel, zonder enige problemen whatsoever. Ik vind ze persoonlijk erg fijn werken, maar als je voor 100 euro meer CL2 geheugen wilt kopen van een A-merk, ga je gang.

Featureset

Deze geheugenmodules van Geil hebben standaard een stelletje (naar mijn mening) redelijk strakke timings, 2,5 - 4 - 4 - 8 en zijn uitgerust met een blauwe heatspreader, die het geheugen een mooi uiterlijk geeft.

Stabiliteit

Op het moment draai ik 4 van deze Dimm's op 400 Mhz @ 2,5 - 4 - 4 - 8 (2T) zonder enige stabiliteitsproblemen. Hiervoor draaide ik 2 in dual-channel en kon zonder problemen een extra kitje kopen en erbij prikken, zonder enige poespas.

90 euro per setje van 2x 512 MB, vond ik persoonlijk een erg goede prijs voor dit geheugen, zeker aangezien je er zonder problemen 4 in DC kan draaien, zonder hoeven in te leveren op de timings.

Heb jij ook een GeIL Value Dual Channel GE1GB3200BDC?

Euh.... Vind jij 2.5-4-4-8 een positieve eigenschap? De meeste b-merken leveren 3-3-3-8 en ikzelf heb een b-merk die 2.5-3-3-7 doet.
Voor 2 GB geheugen (4x 512 nu)? Best wel. Ik heb niet gezegd dat het het snelste geheugen op aarde was, dit is dan ook VALUE ram (van een A merk dan wel).
Overklokbaarheid
waardeloos survey .. sorry maar 2.5/4/4/8 reepje van 512mb en dat nog eens op T2 draaien vind ik wel een waardeloos ram geheugen.
Zoals de Xanderd hier boven al gemeld heeft de meeste B merken draaien al op 2.5/3/3/7
Ze draaien op T2 omdat ze standaard zo geleverd worden en omdat de Asrock Dual SATA2 nog wel eens problemen wil geven met T1.