Samsung BD-C8200 Review

mpfan 27 augustus 2011, laatste update op 27 augustus 2011, 12.130 views

Samsung BD-C8200

Pluspunten

• Alles in een(blu-ray, mediaplayer en kabel ontvanger)
  • CI+
  • wifi intern
  • compatibele met Ziggo
  • leuk design
  • Meeste media formaten kan hij afspelen.

Minpunten

• prijzig
  • kleine fan(nu nog niet storend)
  • voorkant voelt wat gammel aan
  • Alleen in zwart te verkrijgen
  • HDMI kabel niet mee geleverd
  • Alleen buitenlandse handleiding mee geleverd.
  • Internet@tv na 1jaar al zwaar verouderd!!??

Geluidskwaliteit Score: 5
Aangezien er nog maar weinig over dit apparaat bekend was.
Heb ik de stoute schoen maar een aan getrokken en besloten mijn eerste review te schrijven.

Zoals vele van onze mede tweakers zijn we altijd op zoek naar vernieuwingen ik dus ook
Ik was opzoek naar iets wat mijn kabelkastje(Ziggo) en mijn popcornhour kon vervangen.
En ik dacht dit gevonden te hebben in de yuixx! Maar helaas wordt deze keer op keer uitgesteld en ik ben persoonlijk bang dat die er helemaal niet meer komt.

Maarja wat kan zo'n apparaatje dan gaan vervangen???
Na meerde opties te hebben onderzocht kwam ik toevallig dit apparaatje tegen.

Vanaf het moment dat ik hem zag was ik er erg van gecharmeerd, al twijfelde ik wel over het CI+ gedeelte(zou het wel werken met Ziggo?).

Uiteindelijk besloten om de gok toch maar te wagen en vrijdag avond naar een winkel geracet en de benodigde spullen gekocht.

De doos is niet at te groot maar de DB-C8200 zit er netjes in verpakt.
Daarnaast wordt er een buitenlandse handleiding bij geleverd wat kabels en natuurlijk de AB.
Het gene wat echt een gemis is is het ontbreken van de HDMI kabel :(

De SAMSUNG BD-C8200

Plaatje

Het is een leuk design als het bij je past natuurlijk.
Bovenop hebben ze op twee plekken een soort uitsparing gemaakt waardoor het net lijkt of je de HHD en blu-ray ziet zitten.

Aan de achterkant zien we de meest voorkomende aansluitingen die bij de nieuwe generatie spelers wordt gebruikt.
Het gene wat ik jammer vindt is dat er alleen een optical is, niet dat ik hier de apparatuur niet voor heb maar had hier graag de keuze aan de gebruiker overgelaten.

CI+ en ziggo

Naast dat dit apparaat Blu-ray speelt en de meest voorkomende formaten van het netwerk kan afspelen. Beschikt hij over een CI+ slot. Om gebruik te kunnen maken van de digitale tuner is er dus wel een cam module nodig.

plaatje2

En ja bij mij werkt hij in combinatie met Ziggo!! _/-\o_
Al moet ik zeggen dat ik wel in angst zat, hij gaf in het begin namelijk aan dat mijn smartcard defect was. Dit was gelukkig niet het geval, maar werd veroorzaakt door een slechte handleiding van Ziggo

Ik moet zeggen dat ik de zap vertraging erg vindt meevallen, en het beeld is gewoon goed voor mekaar.
Daarnaast zit de interface redelijk netjes in mekaar.
Hier spreekt eigenlijk alles voor zich.

Het installeren ging verder uitmuntend!!
De functie plug and play selecteren, doorlopen en klaar is kees.
Tijdens deze setup kom je langs alle standaard instellingen van beeld tot netwerk.

Over het netwerk wil ik nog wel even kwijt dat ik zeer netjes van Samsung vindt dat ze nu wel standaard wifi N hebben toegevoegd.

De specificaties kun je hier vinden

UPDATE
29-7-2010

Heb hem nu bijna een week in bezit, en ben nog steeds erg tevreden met het apparaat.

Ben deze week nog aan het rommelen geweest met SRT(ondertitels) en tot mijn verbazing werkt dit tot op een zekere hoogte gewoon.(zie het topic over de Samsung)
Het streamen gaat de ene keer super en de andere keer wat stoterig. Dus zal dit nog verder onderzoeken.(praat voornamelijk over HD films)

Dit is mijn eerste ervaring met het apparaat en ik moet zeggen ben positief verrast.
Ik zal de komende tijd deze review nog verder bij werken en waar nodig aanpassen.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik een review schrijf,zijn tips en opmerkingen welkom.

Update: 27-8-2011

Ivm met het regelmatig vast lopen en het stotteren van het het beeld, is hij opgestuurd naar selectro.
Ik hoop dat ze kunnen achterhalen wat het is.

Nu ik hem dik een jaar in gebruik heb ik inmiddels wel wat bedenkingen over het internet gedeelte van Samsung. Dit omdat het blijkbaar elk jaar een nieuwe versie krijgt. nu heet het bijvoorbeeld weer smart TV??
Dit vind ik erg jammer want hierdoor vallen de ontwikkelingen stil voor de oudere series. Ook al is dat pas een jaar oud. Ik weet dat de technologische ontwikkelingen snel gaan, maar ik heb het idee dat Samsung soms net wat te hard rent.(dit maakt het apparaat wel erg duur voor het gene wat je krijgt) Verder ben ik erg tevreden over het apparaat.
Beeld en geluid hebben ze gewoon goed voor mekaar!!

Ik heb de waardering voor sommige delen wat aangepast.(bouw kwaliteit)

Heb jij ook een Samsung BD-C8200?

Ik ben erg benieuwd of ie ook .SRT ondertitels ondersteunt want dan ga ik hem ook halen, als ie dat niet ondersteunt kijk ik denk toch nog verder.
SRT heb ik nog niet geprobeerd. ,daar zal daar eens naar gaan kijken.

Daarnaast kun je het volgende topic wat ik gestart ben volgen.
en kan bluray kijken wel tijdens opnemen?
Ja dat kan. verder is het redelijk beperkt wat je kunt doen tijdens een opname.
Gebruiksgemak 3 sterren, maar zie er onderbouwing van terug in je review?

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe de gebruikersinterface er uit ziet.
Ik heb daar idd maar 3 sterren voor gegeven, dit omdat ik hem pas 1 dag in gebruik heb.
Wil ik daar een goed beeld van kunnen geven moeten we toch een paar dagen verder zijn.

Van de gebruikers interface wil ik wel een plaatje posten. maar ik mag er helaas maar 4 plaatjes bij plaatsen.
Misschien dat je hier een indruk vandaan kunt halen.

[Reactie gewijzigd door mpfan op 24 juli 2010 16:19]

Mooie review, krijg vandaag ziggo aangesloten met een hd tuner erbij mocht het niks zijn weet ik dat er alternative zijn en deze zal ik ook zeker in me achterhoof houden.

Bedankt
Is het mogelijk om de hardeschijf te vervangen voor een groter exemplaar ?
aangezien ze ook worden verkocht met 500 GB en 1 TB.

Kan je er een externe hardeschijf usb 2.0 aansluiten met daar de .mkv's op en die afspelen via de mediaspeler ?

[Reactie gewijzigd door Sjempoe op 29 september 2010 11:02]

Hallo,

Ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed apparaat waar ik alles mee kan.
dacht eerst aan een popcorn c200 maar hier kan ik weer geen tv programma's mee opnemen.
Verder vind ik het handig dat het apparaat een dvd speler heeft.
De samsung DB C8200 lijkt het dichts in de buurt te komen.
vraag
kan ik met dit apparaat ook filmpjes die ik met mijn sony cam recorder heb gemaakt en die op mijn pc staan afspelen??
Is handig te installleren en in gebruik, ben nl niet handig op dit gebied.
is er een nederlandse handleiding te verkrijgen.
wat is het nadeel dat er allleen een optical aansluiting op zit
Wat is een SRT ondertiteling.

Een hoop vragen miscchien kan iemand mij hiermee helpen

bedankt
Wait a sec, dus dit apparaat kan alle content afspelen die je maar kunt downloaden (incl subs?), het kan je digi-tv kastje vervangen (ook HD?) EN ook nog eens opnemen op de internet harddisk? En oh ja, het heeft ook nog een BD-drive?

So what's the catch? En waarom zou je nog een yuixx willen hebben, dit ding kan toch alles? :) Of zijn er toch een hoop mkv's/wmv's die die niet af kan spelen?

Kan ie nou ook direct vanaf het netwerk afspelen of alleen vanaf de ingebouwde HD?
Ja Inc HD.
Afspelen netwerk DLNA

Subs nog niet geprobeerd.

Het enige wat je zou kunnen tegenhouden is, dat je geen download progie hebt.
Download prog draait apart op mijn server, dat vind ik geen bezwaar.

Als je nog een keer een testje zou kunnen doen met een mkv met built-in subs en eentje met een losse srt..... :)