Specificaties 22" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart Review

martyblock 23 juli 2010, laatste update op 17 november 2015, 774 views

Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart

Pluspunten

• formfactor
  • multitouch
  • compleet

Minpunten

• speakerkwaliteit
  • geen usb hub
  • glare van het scherm

Algemeen

Ik heb deze monitor een half jaartje in gebruik, en moet zeggen dat hij best voldoet. Ik heb in het verleden meerdere Iiyama scherem gehad en koop ze vanwege de kwaliteit. Ik vind het prima schermen en ook dit scherm voldoet. Het is een 22 inch, voor 300 euro, dat is nogal aan de prijs, en ja, dat is ook zo.

Mulittouch

Dit is echter een multitouch scherm. Alleen voor Windows 7 heb je dus, zonder installatie van wat dan ook, meteen een 22 inch multitouch scherm. We gaan allemaal de kant van de iphone op, die hier als eerste mee kwam, maar om het zo vloeiend te maken als op de iphone, daar moet microsoft nog huiswerk voor doen. het draaien, pinchen, zoomen werkt wel, maar gaat schokkerig en niet soepel. Aan de hardware ligt het niet, het is een quadcore systeem met een GTX videokaart van Nvidia.

Met andere os-sen werkt de multitouch niet.

En daar komt bij dat voor een gewone gebruiker, die wat gamet en internet, die feature nauwelijks gebruikt wordt, ik bedoel, wie gaat er al zittende achter zijn computer in en uitzoomen. grafisch ontwerpers, kunnen hem als tablet gebruiken, maar daar vind ik hem net te zwak voor gemaakt.

Het beeldscherm

In tegestelling tot samsung, is het scherm glossy en de randen niet. Je kunt jezelf dus goed zien zitten, en de personen achter je ook. persoonlijk vind ik dat niet al te prettig. Mijn exemplaar heeft geen dode pixels, en de opbouw van spellen verloopt prima.

Het OSD menu heeft alle nodige features.

Speakers
De speakers klinken niet al te best. maar dat kun je ook niet verwachten voor built in speakers. Voor gewoon werk gaat het net, voor gamen zou ik toch een extra setje aansluiten.

Leuke monitor, met de gebruikelijke kwaliteit van IIyama. Voor specifiek gebruik, als je echt gaat touchen, dus gebruik maakt van de touch interface, dan kan ik mijzelf de aanschaf van dit scherm voorstellen. Ga anders voor een groter scherm voor dezelfde prijs, maar dan zonder touch.

Heb jij ook een Iiyama ProLite T2250MTS-1 Zwart?

Met andere os-sen werkt de multitouch niet.
Welke os-sen heb je het getest? Ook een Linux distributie?
Je schrijft: "Het is een 22 inch, voor 300 euro, dat is nogal aan de prijs, en ja, dat is ook zo"
Maar realiseer je wel dat het om een touch screen gaat? Die zijn nou eenmaal duurder dan een gewoon scherm.
Vervolgens heb ik de indruk dat je dit scherm minder goede cijfers geeft omdat MS Windows 7 niet erg lekker reageerd. Dat lijkt mij nogal oneerlijk. Het scherm kan daar niets aan doen - die zou je een mankement aan een ander product nooit toe mogen rekenen.
Net zoals dat multitouch met andere OS-en niet werkt. Ook daar kan het scherm helemaal niets aan doen of veranderen. Hoe dan ook. Dat is een feit. Gebruikers die zo'n scherm kopen en daar te laat achter komen moeten de oorzaak bij zichzelf zoeken, immers wordt het namelijk gewoon duidelijk gemaakt dat multitouch alleen met Windows 7 werkt.

Overigens vind ik die 300 euro raar als ik kijk naar dit scherm - die mij dezelfde lijkt als waar jij het over hebt:
pricewatch: Iiyama ProLite T2250MTS-1
voor rond de €250,-
in de review leg ik duidelijk uit dat het prijsverschil komt door de touch.

lees hier:

Mulittouch

en als iiyama een scherm maakt dat alleen multitouch heeft voor windows 7, ik het test op windows 7 met een dijk van een videokaart, het vervolgens niet lukt om vloeiend te zijn, heeft iiyama ook haar huiswerk niet goed gedaan. Dat het alleen werkt met windows 7 is geen kritiek, maar een constatering. de prijs bij introductie was toch echt 289 euro.