1 review

Asus TUF Gaming A17 FX706IU-H7081T

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Asus TUF Gaming A17 FX706IU-H7081T Review

patje2k 26 november 2020, 419 views Product gekocht

Asus TUF Gaming A17 FX706IU-H7081T

Na een flinke zoektocht heb ik deze laptop gekocht voor EUR 1.288,- bij de mediamarkt. Wordt geleverd in een doos met daarin alleen een stekker en een voedingsblok.

Pluspunten

• Stil tijdens werken.
  • Snel genoeg om casual te gamen.
  • ruimte voor extra m.2 ssd.
  • beste prijs en prestaties voor dit bedrag

Minpunten

• geen sd kaart lezer
  • uit de doos moet je de nodige updates draaien, kost veel tijd

Na opstarten is het zaak om alle drivers bij te werken en dat neemt de nodige tijd in beslag.

Als je zoekt naar een laptop die geschikt is voor alle kantoorapplicaties en om te gamen is dit de beste voor deze prijs. Gamen in resolutie 1920*1080 op hoogste instellingen trekt dit apparaat met gemak. Let op dit is niet een laptop voor spellen die RTX nodig hebben!

Na dat alles is geïnstalleerd.
Geluidsproductie: zeer stil tijdens werken met kantoorapplicaties. Tijdens gamen, acceptabel. Ik heb meerdere laptops en deze is in vergelijking met andere qua geluidsproductie zeer acceptabel.

3Dmark geinstalleerd en die komt uit op 5593 punten, lijkt mij zeer acceptabel.

Scherm: is wat persoonlijk maar het scherm is zeer prettig om naar te kijken. Geen last van spiegelingen, bleeding of andere irritantie gebreken. Helderheid is voldoende.

Aansluitngen. Als je linkshandig bent dan heb je pech, ben je rechtshandig dan is dit de beste laptop. Er zit maar een usb aansluiting aan de rechterkant, de rest zit aan de linkerkant.

Luchtuitlaat: alles wordt er aan de achterkant uitgeblazen, dus top.

Voedingsblok, zeer licht en compact in vergelijking met wat ik gewend ben. Alleen stekkerdraad is wat aan de korte kant, maar is indien gewenst eenvoudig door een langere te vervangen.

Webcamera, werkt prima.

Toetsenbord: is nog al een dingetje, bij deze laptop prima in orde en kleuren en patronen zijn instelbaar. de letters WAS en D zijn apart verlicht.

Chassis: voelt stevig aan en ziet er niet schreeuwerig uit, dus ik kan deze meenemen naar zakelijk klanten.

Bloatware:
Nieuwe laptops zitten bomvol rommelsoftware. De laptopbouwers willen graag dat je al die shit draait om het systeem volgens hun instellingen te laten lopen. Het meest handige is wel dat je uit vier verschillende gebruikersprofielen kan kiezen zodat de laptop zeer stil kan zijn of wat fangeluid produceert. Jammer dat het in een gedrocht van een tool is opgenomen. 95% van de opties in die tool gebruik je nooit.

Heb jij ook een Asus TUF Gaming A17 FX706IU-H7081T?