ASUS TUF Gaming VG27BQ Zwart

€ 339,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • TN • 0,4ms - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming VG27BQ Zwart Review

ocean9805 25 november 2020, laatste update op 27 november 2020, 337 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG27BQ Zwart

Prima budget high perforance monitor Voor wie is deze monitor geschikt: Gamers die met hoge refreshrate en hoge fps willen gamen op 1440p met een snelle reactietijd Voor wie is deze monitor niet geschikt: Mensen die naast gamen ook graag media bekijken, veel in office applicaties werken of content maken

Pluspunten

• 1ms
  • 145hz (165 met overclock)
  • QuadHD
  • Design (Draaibare voet)

Minpunten

• TN
  • ELMB SYNC Standaard uit (Overshoot)
  • Overdrive veel te hoog

Het TN Paneel is de reden dat deze monitor goedkoop geprijsd kan worden met hoge resolutie en hoge refreshrate. Het grote nadeel hiervan is de kleurweergave van het scherm. Zelfs voor een TN is de kleurweergave ondermaats. De respons time mag dan laag zijn de mate van overshoot is onacceptabel.

Mocht je dit geen probleem vinden zet dan wel ELMB SYNC aan. Toen dit uit stond kreeg ik absurd veel overshoot. en dit maakt de ervaring onspeelbaar.

Ik heb de monitor ingeruild voor de ASUS VG27AQ1A. Dan lever ik miss wat in op de respons time maar dan heb ik wel een IPS paneel met betere kleurweergave. Ook IPS heeft niet alleen maar voordelen want de IPS verzie heeft minimaal last van IPS glow (backlight zichtbaar bij wanneer het scherm donker is). Maar dat neem ik graag voor lief voor een betere kleurweergave. IPS glow is echt alleen maar merkbaar als het scherm echt helemaal donker is. Slechte kleurweergave nemen weg van de hele game ervaring.

Het prijsverschill tussen dit TN pannel en de IPS variant is het meer dan waard

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG27BQ Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.