Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

Specificaties 2x lampen (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit Review

cascer1 24 november 2020, 928 views Product gekocht

Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

Een mooie lamp die gemakkelijk te installeren en bedienen is

Pluspunten

• gemakkelijke installatie
  • mooi design
  • zacht licht

Minpunten

• werkt het beste direct op een lichtpunt
  • piept
  • geen meegeleverde afstandsbediening

Kwaliteit Score: 3
Wij hebben de Philips Ensis hanglamp gekocht voor boven onze twee meter lange eettafel. Onze motivatie voor deze lamp was vooral dat we weinig schaduwen wilden tijdens het spelen van bordspellen.

Het installeren van de lamp ging heel gemakkelijk, hij weegt niet veel en je hoeft niet in moeilijke hoeken te boren of schroeven. We liepen er wel tegenaan dat er geen mogelijkheid is om een kabel via de zijkant binnen te laten komen. Aangezien ons lichtpunt in het plafond niet boven de tafel zit moesten we dus een gaatje in de lamp boren. Het stuk tegen het plafond is gemaakt van plastic dus dit was niet moeilijk.

De lamp geeft een fijn egaal licht waardoor de hele tafel netjes verlicht is. Ook de bovenste lamp kan worden gebruikt om de tafel indirect via het plafond te verlichten wat ideaal is tegen spiegelingen op gladde oppervlakken.

Bediening is natuurlijk mogelijk met alle bestaande Hue accessoires zoals dimmer switches of de app. Wat mij tegenviel is dat er geen dimmer switch mee wordt geleverd met de lamp, dit verraste mij omdat sommige (veel goedkopere!) Hue lampen wel een meegeleverde dimmer switch hebben.

Wanneer de kamer verder stil is kan ik de lamp horen piepen. De piep wordt luid genoeg om van zo'n vijf meter afstand te horen wanneer de lamp op 100% vermogen staat. Ik ga hiervoor nog terug naar de winkel en hopelijk kan ik hem omruilen voor een nieuwe lamp die niet piept.

Heb jij ook een Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit?

Ik heb inmiddels mijn tweede Ensis exemplaar..

Nummer één piepte in de "plafond" bak, nummer twee piept uiterst links en rechts in de "licht" balk. Mijn ticket bij Philips loopt nog...blijkbaar was ik ook niet de enige die hier over klaagde....

Waar piept jou exemplaar?
Bij mij piept hij aan de rechter zijkant in de lichtbalk (bekeken met het philips logo bij het plafond naar mij toe) wanneer de bovenste lamp aan staat met white ambiance of kleuren waar de rode leds aan staan.
Die van mijn piept eigenlijk gewoon altijd, of je moet de lichtsterkte op bijna nul zetten. Lijkt dus dat jij één goede en één matige "trafo??" hebt en ik twee slechte :+
hebbben jullie dit uiteindleijk opgelost gekregen? ook geintereseerd in die lamp..
Bij mij is de piep uiteindelijk wat afgenomen. Ben niet naar de winkel gegaan omdat die tot 19 januari is gesloten maar ik denk ook niet dat ik dat nog ga doen. De piep valt me alleen op wanneer het thuis muisstil is en ik heb geen zin om hem weer van het plafond te halen.
Nope, ook niks meer van Philips gehoord....Misschien moet ik ze maar is een berichtje sturen want ik vermoed dat mijn ticket nog steeds open staat. :+

Ik moet wel zeggen dat ik vrij gevoelig ben voor bijgeluiden, veel mensen zullen het niet eens horen of zich er mogelijk niet aan ergeren.
Pff wat een pokkeding. Hier ook wel een tijdje bezig geweest met de installatie (goed meten, zit geen kabelgoot in,n, enz.) om er daarna achter te komen dat de onderste lamp enorm bromt/piept.
Met de bovenste lamp is niets mis. Lijkt me in de trafo te zitten die onder de kap zit, maar dit is geen doen. Ik wil dus ook contact opnemen met Philips om te kijken of dit op te lossen is.

Jullie nog iets gedaan of gehoord van Philips @cascer1 en @nooberke ?
Lamp zelf is erg mooi overigens dus hopelijk kan het wel opgelost worden.
Het piepen heeft bij mij genoeg afgenomen dat ik er geen last meer van heb. Heb nooit contact opgenomen met de winkel of Philips.
Ah, oke. Vaak verwijzen dergelijke bedrijven je dan door naar de dealer is mijn ervaring. Ik wil hem juist het liefst niet helemaal demonteren, inpakken, terugsturen, nieuwe bestellen, etc. en hoop gewoon die trafo te kunnen vervangen.

Maar bij jou afgenomen door gewenning of doordat je het gebruik op het geluid hebt aangepast? Dus minder fel en andere kleuren bijvoorbeeld? Want dat die trafo ineens goed gaat werken zou mooi zijn maar lijkt me sterk :P
Volgens mij is het volume daadwerkelijk afgenomen maar ik heb geen verstand van hoe zo'n lamp werkt 😬. Het gebruik hebben we in ieder geval niet aangepast
Oke, bedankt voor je snelle reacties in ieder geval! Wij gaan Philips in ieder geval eens bellen maar ben er bang voor..
Trafo kan je denk ik niet zomaar vervangen...

Gezien ik nu twee exemplaren heb liggen had ik in de bovenbak wat opengemaakt om te kijken of ik ze kon combineren maar dat zag er helaas niet erg gebruiksvriendelijk uit.
Dat zou jammer zijn, zou namelijk de makkelijkste manier kunnen zijn. Verder is de lamp ook helemaal goed en hij hangt perfect ;)
@nooberke @cascer1 en anderen: ik heb de Ensis inmiddels vervangen. Bij het nieuwe exemplaar kwam er een hoge pieptoon uit de lampen zelf. De trafo’s zijn stil. De pieptoon was hoorbaar maar echt veel minder dan de herrie van het eerste exemplaar.

Beetje met de lichtknoppen gespeeld en de software ge-update en de pieptoon is zo goed als weg. Alleen als je er met je oor naast gaat staan nog licht hoorbaar als het stil is in de ruimte.
Wij zijn er blij mee in ieder geval en hebben meteen ook de Hue Centris lamp opgehangen in de keuken :)
Goed om te horen dat het nieuwe exemplaar minder piept!
Heb ook een piep, maar dan bij een 'gewone' Hue-lamp in de logeerkamer. Ik verdenk het Zigbee-protocol hiervan.