Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart

€ 163,93
Specificaties 24,5" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart Review

totempalen 23 november 2020, laatste update op 26 november 2020, 208 views Product gekocht

Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart

Opzich een prima scherm voor een redelijke prijs, maar heeft toch ook wel wat min puntjes. Al met al echt wel een prima scherm hoor, maar toch niet wat ik ervan gehoopt had.

Pluspunten

• goedkoop
  • freesync

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar
  • ghosting
  • overdrive artefacts
  • niet heel stevig

Allereest is het scherm is niet in hoogte verstelbaar, erg jammer.

Verder heeft het scherm heeft behoorlijk wat ghosting, als je bijvoorbleeld een window met text heen en weer schuift wordt de text te vaag om te kunnen lezen.

Dus wat doet men dan? Je gaat eens kijken naar de overdrive settings.
Dit brengt ons mooi naar de volgende teleurstelling.

De overdrive instelling gaat van -2 tot 2. Waarbij 2 het hoogste is en...? -2 is dan nog langzamer dan dat het uit staat? Ik heb geen idee.
Ik heb alle 5 de levels getest, en ze geven allemaal overshoot artifacts. Terug naar het voorbeeld van text over het scherm verplaatsen. De tekst is nu net iets beter te lezen tijdens het bewegen, echter loopt er achter de tekst een extreem witte veeg aan. Zit ik in een game met gras dat heen en weer waait, loopt er een paarse trail achter het gras aan...

Het gekke is dat de teskst beter leesbaar is tijdens het bewegen op mijn oudere beeldschermen. Gewoon normale kantoor schermen die ik voor €2 per stuk bij de kringloop heb gekocht... Hoe kan een ''gaming'' monitor nou meer ghosting hebben dan een kantoor beeldscherm? Bovendien wist ik beide schermen te overclocken naar 75HZ, terwijl dit beeldscherm bij de 75Hz al op zijn tax zit. Hoger dan 76Hz kon ik hem niet krijgen. En dat is zo weinig dat ik hem maar op 75Hz gebruik.

Helemaal gek, is dat volgens de test van hardware info, deze monitor juist heel weinig / geen ghosting zou moeten hebben. Heb ik een defect scherm? Hij lijk het opzich prima te doen, de tekst wordt enkel wat vaag bij beweging. Misschien heb ik gewoon heel veel pech met mijn scherm?

Ook kleuren lijken op dit beeld niet heel mooi uit te komen. Opzich niet erg omdat dit een ''gaming'' monitor is, maar bij deze weet je het dus.

Verder houd ik er ook van om simracing te doen (assetto corsa), mijn stuur doet de tafel wat schudden, en zowaar het hele scherm zwiept een en weer. Op zich niet heel erg, heb er geen last van. Maar wel weer opmerkelijk dat die het meer doet dan mijn andere beeldschermen.

Omdat ik het review wel graag positief wil beindigen zal ik het nog even hebben over de ''black light adjust feature''. De enige feature in het menu van de monitor die nog iets waardevols toe voegt. Hiermee kun je donkere scenes in je game goed zichtbaar maken, zonder dat ze er direct heel lelijk uit zien. Heel knap moet ik zeggen.

Al met al een prima beeldscherm, maar zou er niet te veel voor betalen...

Heb jij ook een Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.