Sapphire Radeon X1950 GT Review

Lemming 22 juli 2010, 434 views

Sapphire Radeon X1950 GT

Pluspunten

• pixel shader model 3.0
  • ondersteuning voor recente spellen
  • goeie software

Minpunten

• Geen wddm 1.1 zoals win7

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Een mooi videokaart waarmee je wel recente spellen kan spelen
Ik gebruik de agp 8x versie omdat ik een oud moederbord gebruik maar het werkt perfect met de sims 3, blur en zulke spellen

Het overklokken is alleen best beperkt maar wel voldoende.
Zie zelf er de nut er niet van in

Er zit goeie software bij(ati catalyst) en heeft pixel shader model 3.0
heb hem al een jaar en hij is best stil, ik merk niet dat ie in mijn pc zit en de warmteontwikkeling is mar met 2 graden celcius omhoog ten opzichte van mijn oude 3d-kaart met 32mb

Alleen hij gebruikt helaas nog wddm1.0
Energieverbruik is ook laag(werkt op een 300w voeding met 3 hdd en 1 dvd)

Hij ziet er alleen niet modbaar uit.

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1950 GT?

Mwah, ik heb deze kaart zelf ook. Icm met P4 3000 HT, 2GB ram op een E210882 moederbord van Intel.

Maar.... Geen Blur hierzo, schokt als de neten, weet niet hoe het bij jou op een mindere AMD XP 2600+ wel vloeiend kan lopen met minder ram. Weet dus niet wat je onder recentere spellen rekent, maar Blur is echt een no-go hier.

Wat betreft WDDM 1.1, Windows 7 is gelanceerd eind oktober 2009, de X1950 serie is al sinds 2007 op de markt. Dat WDDM 1.1 niet ondersteund wordt is dus niet zo gek en is dus ook geen negatieve eigenschap. Het is net zoiets als klagen dat je 8800 Ultra geen DirectX 11 ondersteund, dat weet je van tevoren.

Verder nogal karige review.
Kom op!

Ik verwacht meer van een review, of zijn mijn verwachtingen te hoog ?

5 zinnetjes over een videokaart is kinderspel. Maak het uitgebreider, plaats foto's en plaats benchmark's die alleen de videokaart benutten en voeg de results toe aan je review.

Succes,