Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather Review

Znorkus 22 november 2020, laatste update op 12 december 2020, 2.139 views Product gekocht

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

De reviews over deze stoel op YouTube zijn zonder uitzondering lovend, en daar begrijp ik na het aanschaffen van deze stoel echt helemaal niets van. De stoel zit niet lekker.

Pluspunten

• Prachtige looks
  • Mooi stiksel
  • Afwerking (rvs etc)

Minpunten

• Ergonomisch niet fijn
  • Lumbar support onprettig
  • Chemische geur
  • Slechte aftersales
  • Duur

De reviews van deze stoel zijn allemaal laaiend enthousiast. Voor mij is dit een teken dat het review-systeem op internet zijn beste tijd gehad heeft. Er zijn te veel belangen. Affiliate koppelingen, in de picture komen bij de grote merken om misschien in de toekomst gratis spullen ter review opgestuurd te krijgen, sponsoring, 'influencer' zijn, het speelt allemaal een rol denk ik. Bovendien geeft secretlabs je vijf jaar ipv twee jaar garantie bij het plaatsen van een review, die dan wel eerst door Secretlabs moet worden goedgekeurd. Tsja. In elk geval kon ik de sterke verleiding ook niet weerstaan. En alhoewel je overal wel iemand hoort zeggen 'get a real office chair' en 'gaming chairs are made for looks, not for comfort' wil je toch tegen beter weten in geloven dat deze behoorlijk dure stoel dan toch ook echt wel lekker moet zitten. Hij ziet er zo comfortabel uit..

Enfin, de bestelling verliep netjes en de levertijd klopt. Je kunt deze stoel nergens in de winkel uitproberen, en Secretlabs blijkt in Polen te zitten. De stoel was op preorder en dat duurde een kleine maand, prima.

Verpakking is uitstekend met keurige chique handleiding. Assemblage gaat prima, totdat je de rugleuning op de seat probeert te zetten. Meteen valt op dat er iets niet in orde is:

Secretlabs is op de hoogte en heeft een standaard PDF klaarliggen over hoe je dit probleem kunt verhelpen. De strekking is dat je iemand de rugleuning recht laat duwen, terwijl je zelf dan de schroeven waarmee de backrest aan de zitting vastzit opnieuw vastdraait. Toegegeven is daarmee het probleem opgelost.

De mooie plaatjes van de stoel zijn overal wel te vinden verder en het ziet er allemaal prachtig uit. Rvs schroeven van dik formaat mooie magneetklepjes, prima allemaal verder. Echt aandacht aan besteed, en het in elkaar zetten voelt verder echt premium aan.

De piston is vrij dun. Al met al wekt het de indruk dat hier een veel te grote zware rugleuning op een heel mager pistonnetje is gezet. De lumbar support vind ik persoonlijk niet prettig, een soort hard ding wat in je onderrug duwt.

De stoel is geschikt voor mijn afmetingen (ik had niet de XL) maar is desondanks te breed. Lekker ruim hoor maar de side supports raken mijn rug dus in het geheel niet aan.

Instellen van de armleuningen is gewoon prima. Ik vind ze zelf wat lomp maar dit gedeelte is in orde. Ze zijn wel erg wiebelig - dat wel...

De geur. Oei, dit was niet zo fijn. Het schijnt verplicht te zijn als je vanuit bepaalde landen naar west EU shipt, ik dacht eerst dat het lijm was. Kleren die je aanhebt als je er een half uurtje op hebt gezeten kunnen echt de wasmachine in. De hele bovenverdieping stonk ernaar, en dat was na twee weken nog steeds zo. Echt heel onaangenaam. Het is met een paar weken overgegaan.

Afterservice. Oei, oei oei, zorg dat je hier nooit van afhankelijk wordt. We zijn 24 dagen en 22 (!) mails verder, en nog steeds heb ik geen retourticket. Uren ben ik bezig geweest met foto's voor ze maken. Van de doos, van de handleiding met serienummer, van het serienummer op de backrest, van de verschillende issues filmpjes wilden ze hebben, alles. Braaf gemaakt en beleefd blijven herhalen dat ik dit product ongeschikt vond voor gebruik en het beleefde verzoek of zij daarom zelf voor de retourkosten wilden zorgen. Dit is nl een prijskaartje van 60-80 euro, hou daar rekening mee, en ja, die mag je zelf betalen. Keer op keer was het 'before we continue with the return procedure', en dan moest er nog een filmpje gemaakt of een foto gestuurd. Pluspunt :ze waren zonder meer bereid om zonder kosten een nieuwe backrest op te sturen, evenals een gratis busje zitting cleaner om de geur eruit te krijgen. Ik bleef netjes zeggen: nee dank u, ik wil de stoel graag retour sturen, zelfs als ik de kosten daarvoor zelf moet betalen. Drie dagen later (tussen elke mail zit drie werkdagen) kreeg ik dan een mailtje vaan een andere medewerker. De inhoud: wat vervelend te horen dat uw backrest scheef lijkt. Zou u foto's willen opsturen van het issue alsook van het serienummer op de handleiding.... Etc etc.

Heb jij ook een Secretlab Titan 2020 Series PU Leather?

Oef.... inderdaad een wat mindere ervaring dan ik zelf heb met een Secretlab stoel. Ik zit nu bijna een jaar prinsheerlijk op een Titan XL van Secretlab en ik heb er geen van de door jou geschetste problemen mee (gehad) gelukkig. Maar het kan verkeren blijkbaar. Ik ben zelf 1.98 m en weeg ook wel iets meer dan jij hier hebt vermeld, vandaar mijn keuze voor een Titan XL. En alles is gewoon recht en in balans met mijn exemplaar. Aftersales heb ik dus ook (nog)niet nodig gehad.Spijtig dat het voor jou zo tegenvalt. Het ziet er inderdaad niet echt heel strak en haaks uit op je foto's Hopelijk kom je er met deze vervelende kwestie toch nog naar je tevredenheid uit. Succes ermee.
Dank je Peter! En een stoel is natuurlijk vrij persoonlijk en blij voor je dat jij lekker zit natuurlijk!
Leuk om een keer een minder goeie review te lezen. Wel minder "leuk" voor jou.
mocht dat niet lukken, dan steek ik hem in de fik, film ik het, en zet ik dat op YouTube
De marketing afdeling van Secretlabs richt zich enkel op Youtube volgens mij, en daar staat geen enkele negatieve review. Dus zodra jij er een plaatst verwacht ik dat alles ineens binnen een uur geregeld is ;)

Maar ik ga er vanuit dat ze gewoon een retourticket aanmaken.
Laten we het hopen ;-) Het retourticked is er nu, na 25 dagen, nog steeds niet.

Ik zal mijn screenshots eens in een schreewerige youtube-video zetten en die naar 'Ariel' en 'Shane' sturen, de mensen die mij 'helpen'.

Maargoed, voorlopig wil ik ze eigenlijk ook nog even te vriend houden. Ik krijg nog 490 euro van ze, en ben dus van ze afhankelijk.

Update. Fijne jongens, bij Secretlabs. Weer een nieuwe mail. Voor dat ze een retour overwegen moet ik een apart document digitaal ondertekenen waarin ik volgens mij verklaar afstand te doen van enkele normale consumentenrechten. Zo moet ik verklaren dat ik akkoord ga met welke beslissing Secretlabs dan ook neemt over de retourzending (accepteren, of kosten in kaart brengen als er iets niet naar hun zin is), en houden ze zich het recht voor de zending in zijn geheel te weigeren als het product niet -volledig- uit elkaar gehaald is (wat nogal lastig is met zo'n piston, zonder fatsoenlijk gereedschap).

Dit is zeven dagen nadat ik ze had gevraagd of het goed was dat ik het tilt-mechanism en piston in een gedeelte terugstuurde omdat het me geen goed idee leek dat ik ermee ging klooien. Ook is dit 7 dagen nadat er toegezegd is dat zij voor pickup zouden zorgdragen, en nu komt er dus een standaard document waarin ik verklaar zelf 100% verantwoordelijk te zijn voor shipping en of ik even wil tekenen.

27 dagen na de retourmelding krijg ik een instructiefilmpje hoe de stoel uit elkaar te halen. Hier zijn de comments en ook de dislikes (uiteraard) van uitgeschakeld, en het filmpje staat op 'verborgen'. Het filmpje is maar liefst 25.000 keer bekeken. Yikes.

O.a. moet je kruipolie 5 min in laten werken, een teflon hamer aanschaffen, etc etc. Opvallend is dat je de kleine accesoire-boxjes ook zelf moet sealen met breed plakband. Die doosjes zitten veilig opgeborgen in een grotere doos, waarom zouden die minitieus dichtgeplakt moeten worden? Ik neem aan dat ze dat ter plekke direct weer openmaken... Maargoed.

We gaan dus kruipolie en een teflon hamer aanschaffen en kijken of we die klote-piston zonder beschadiging uit het tiltmechanisme krijgen. Vervolgens maar even slikken dat die toezegging om de stoel op te laten halen niet meer nagekomen wordt en dat ik zelf voor 60-70 euro dit gigantische pakket naar het mooie Polen moet laten verschepen, waarna ik aan de grillen overgeleverd ben van Secretlabs, met een handtekening van mij op de doos dat ik welke beslissing van hen dan ook onmiddelijk zal accepteren....

Ik heb sterk de neiging naar Polen te rijden en het ding daar door de.... Goed.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 27 november 2020 00:48]

Oh, en mocht je nou na het lezen van deze review denken - deze stoel MOET ik hebben en het zal wel meevallen met die problemen, dan kan je hem voor 350 euro komen ophalen ;-) Ik zit nog steeds te wachten op een retourticket, maar ik heb er eerlijk gezegd mijn buik van vol.
@Znorkus Wat een ellende voor je Znorkus na deze aankoop van je, bij Secre(e)tLabs. Ik begrijp je ook helemaal, als je zegt dat je er je buik van vol hebt. Ik vind het ook een leermoment voor mijzelf; het moet in een keer goed gaan met deze leverancier, anders ben je vogelvrij blijkbaar... Wat deze shop betreft zou ik zelf het risico een volgende keer ook niet meer nemen. Op basis van jouw ervaring zou ik zelfs niemand meer aanraden om bij deze leverancier een online aankoop te doen. Ik ben geen deskundige of jurist, dus ik kan je niet (verder) helpen, maar sterkte en hopelijk uiteindelijk toch succes ermee gewenst. Wellicht als steun in de rug een consumentenorganisatie of rechtsbijstand hierbij laten meekijken? Groeten, Peter
Dankjewel Peter (met enige vertraging) voor je zeer aardige reactie! ;-)
Ja, ik zou het zelfs nog iets breder trekken en 'gaming-stoelen' in het geheel afraden. Het is gewoon een heel erg sterk staaltje marketing waar je intuint: alsof je voor 'gaming' een bepaalde andere stoel zou nodig hebben dan voor andere werkzaamheden. Zulke dingen worden bedacht door marketingafdelingen en hebben geen relatie met de realiteit. Wil je een goede stoel waar je lekker op zit - dan zijn er talloze fabrikanten die daarin gespecialiseerd zijn en een lange en goede staat van dienst hebben.

Ik zou deze stoelen alleen aanraden
1] na uitgebreid proefzitten in de winkel dwz laptop mee en een uur achter een tafel zitten (daarmee valt secretlabs die alleen uit magazijnen levert dus af)
2] bij een afwezigheid van budgetoverwegingen cq een paar honderd euro is niet zo belangrijk voor je
3] als je per se de looks wilt van zo'n gamingchair

Als budget wel een rol speelt, en je wilt ergonomisch de beste price/performance hebben en de looks zijn secundair, vergeet dan het hele concept 'gamingstoelen' snel, en ga langs bij een van de zeer vele zaakjes die refurbished bureaustoelen verkopen en waar je (als straks de lockdown weer over is) zonder problemen een paar uur kunt rondhangen achter een verstelbaar bureau zodat je op dezelfde hoogte zit als thuis achter je eigen, je schoenen uitdoen (maakt veel uit) etc etc. Dan kan je eens 300 - 1500 euro gaan uitgeven en een perfecte stoel kopen waar je een half of zelfs heel leven mee kunt doen. Erg de moeite waard aangezien thuiswerken wel een dingetje gaat worden in de komende eeuw.
Hier ook problemen, stoel heeft een defect op de zitting, support ticket kwam pas antwoord op na het tweeten van een foto 6 dagen later. 29 dagen later komt er een vervangend onderdeel binnen en ook deze is kapot (stiksel zit daar los). Dus ik kan weer van voor beginnen.

Kwaliteitscontrole laat wat te wensen over, ook de tijdige reactie... Ik vind het een prima stoel om op te zitten, maar je moet niet met de support te maken krijgen.
Hmm bedankt voor de review, ik vind de stoelen er ook leuk uitzien en office chairs hebben slechte lumbar support waardoor ik ze niet prettig vind zitten.

Het enige wat mij van een aankoop weerhoudt is dat ik de stoel niet kan testen, ga hem dus gewoon overslaan denk ik.

Je kan retouren maar zoals je zelf ook aangeeft staat id kleine lettertjes dat je zelf de kosten moet betalen, er zijn ook geen winkels die ze verkopen dus je moet je volledig bazeren op reviews, voor een stoel van 100€ prima te doen maar met prijzen van +€500 sla ik over tot ik hem ergens kan uitproberen.
Superverstandig! En als je gaat uitproberen, probeer 't lekker lang uit. Bij een Herman Miller dealer in Amsterdam waren ze zo vriendelijk om me daar 1 a 2 uur te laten zitten werken aan een op hoogte verstelbaar bureau met wifi + laptop + koffie + een gezellig babbeltje. Pas na een uur begon ik te merken dat die mesh seat je aderen van de onderkant van je bovenbenen zachtjes dichtdrukt. Je merkt het echt pas na een tijdje denk ik, hoe een stoel zit. Lekker weer doen als de shops weer open zijn idd ! ;-)
Woon in België waar ze nog open zijn, maar de volgende keer misschien idd eens vragen.
Heb nu een stoel van jysk(heeft me 3 jaar terug €220 gekost) en initeel beviel die mij, maar de kwaliteit valt helaas toch tegen.
Eerlijkgezegd zou ik het liefst een autostoel willen, daar kan ik uren in blijven zitten zonder iets te voelen :D
Ja haha :) nou ga ervoor, ik snap het wel :) kan niet al te veel kosten bij een autoonderdelenzaak :-)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.