be quiet! Silent Base 802 Window Zwart

Specificaties Tower • 10 interne bays - Bekijk alle specificaties

be quiet! Silent Base 802 Window Zwart Review

Cobaltjeh 21 november 2020, 237 views Product gekocht

be quiet! Silent Base 802 Window Zwart

Goede tussenstap tussen de pure base en dark base, met hybride ontwerp waarin je kunt kiezen voor stilte en airflow. Kast is wat aan de dure kant, maar wel uitermate degelijk gebouwd.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Hybride kiezen tussen airflow / stilte
  • Dik glazen paneel
  • Stevige en makkelijk verwijderbare zijkanten
  • Luxe dempingsmateriaal
  • 3 geleverde ventilatoren
  • Enorm ruime kast

Minpunten

• Fan controller werkt niet in combinatie met mijn moederbord.
  • Redelijk zwaar
  • Ventilatoren zijn van goedkope serie
  • (Te) ruime kast? Formaat van de kast is flink.

Ik was al langer op zoek naar een nieuwe kast, mijn Meshify C en een 3080 ging niet goed samen. De be quiet! kasten spraken me erg aan, maar ik wilde 3x140mm aan de voorkant. En een kast met goede airflow en afwerking.

In de oude serie viel ik tussen wal en schip tussen de pure base en dark base. Bij het zien van de review deze meteen gekocht.

De kast is zwaar, en degelijk gebouwd. De zijpanelen klikken eenvoudig los, en de kwaliteit voel je meteen. Dikke stevige panelen. Met dik glas en aan de andere kant een flinke laag isolatiemateriaal.

Bijgeleverde ventilatoren zijn prima, maar ik had liever de duurdere serie ventilatoren in de kast gezien. De Dark base kast heeft deze wel, maar levert 1 ventilator minder.

De bijgeleverde fan controller werkt niet met mijn moederbord. Na een auto calibratie is de ventilator niet regelbaar omdat het moederbord geen gegevens van de ventilator terug krijgt.

Het werkt door even normale fan aan te sluiten, en dan de fan controller aan te sluiten. Maar na een reboot detecteert het moederbord dat de fan veranderd is, en gooit ie de calibratie weer weg. Op dit moment kan ik de snelheid dus alleen manueel regelen via de knop bovenop. Enorm jammer.

De panelen die je kunt wisselen zijn overigens van degelijke kwaliteit, als ik alles vergelijk met mijn oude Meshify C dan is het echt een wereld van verschil.

Al met al zeer tevreden, alleen de fan controller is erg jammer. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

Heb jij ook een be quiet! Silent Base 802 Window Zwart?

Welk type moederboard heb je, waar je het probleem met de fancontroller mee ondervindt?
Een Asus ROG Strix B550-F Gaming.
Hmmmm, merkwaardig. Het is alleszins geen Be Quiet of Asus probleem lijkt me, de fancontroller lijkt prima te werken op mijn Asus ROG Maximus XII Hero.
Vervelend dat het met jouw moederboard niet wil :/