Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart)

€ 153,92
Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart) Review

Robbert0123 20 november 2020, 964 views Product gekocht

Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart)

Oerdegelijk product voor een eerlijke prijs.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Degelijk ontwerp/bouw
  • 2 Apparaten tegelijk connecten
  • Incl. reisetui
  • Setup en gebruik is erg intuïtief

Minpunten

• Valt in het hoge prijs segment
  • Glijdt soms van je hoofd als je naar beneden kijkt
  • Microfoon alleen rechts te dragen

Ik gebruik mijn headset nu 2 dagen en ben erg content met mijn aankoop.
Je merkt aan alles dat eenvoud is meegenomen in het ontwerp.
De verpakking, instructies, maar ook de headset zelf is simpel gemaakt en erg praktisch.

Signaal/Verbinding
De verbinding met de dongel is erg stabiel en krachtig. Zolang ik op dezelfde verdieping blijf kan ik prima naar andere kamers lopen zonder onderbreking/storing in het signaal.
Als ik naar beneden loop en uit de hal een kamer inloop wordt het bereik minder en kan ik mijn gesprekken niet meer volgen. (weet niet hoe de signaalsterkte zonder dongel is)

Geluid
De geluidskwaliteit voor calls is erg goed. Je merkt dat de headset het geluid vervormt wanneer je in een call zit, zodat stemmen helderder worden en je mensen beter kunt verstaan.
Wat niet altijd prettig is, is dat ik nu meer geluiden van andere mensen hoor. (zuchten, ademen etc.)
Dit heeft vrij weinig met de headset zelf te maken, maar met de microfoon/instellingen van de andere gebruikers.
De kwaliteit van de muziek is oké, maar niet subliem. Ik ben zelf verwend met mijn Philips Phidelio X2, daar is deze headset duidelijk geen partij voor, maar dat is ook prima. Om even een video te bekijken of een liedje te luisteren is het geluid dik in orde.

Gebruik
Wat me opvalt aan de headset is dat je merkt dat er echt tijd en moeite is gestoken in het ontwerp. Zo is het mogelijk om de headset met 2 apparaten tegelijk te verbinden en schakelt de headset soepel over naar het juiste apparaat wanneer je gebeld wordt. Zelfs je muziek wordt gepauzeerd op het apparaat dat je verlaat voor je telefoongesprek en hervat wanneer dit gesprek wordt beëindigd.
Er zit een mute knop op je headset, maar je kunt ook je microfoon omhoog klappen om jezelf te muten. De status van de microfoon (mute/unmute) wordt getoond middeld een subtiel ledlampje op de dongel.
Ook geeft een stem in de headset aan wanneer je mute of unmute, een nieuw apparaat verbindt, hoeveel er totaal verbonden zijn en wat het batterij niveau is als je de headset inschakelt.
Geen rocket science, maar wel prettige features die je niet altijd aantreft in een headset.
De headset moet altijd op dezelfde manier gedragen worden, met de microfoon aan de rechterkant. De microfoon is in hoogte verstelbaar, maar je kunt deze slechts beperkt vervormen. De microfoon reikt tot aan de rand van je mond waardoor vervormen ook niet nodig is.

Batterij
Hier kan ik heel kort over zijn. Batterij is meer dan voldoende (37 uur). Ik heb de headset nu 6 uur aangehad, 2 uur gebruikt en er is pas 5% van mijn batterijlading verdwenen. Je kan de headset gerust een week mee naar kantoor nemen zonder deze te hoeven laden in de tussentijd.

Bouw
De headset voelt erg solide en stevig aan. Geen kwetsbare onderdelen die naar loop van tijd kunnen gaan slijten voor zover dit me nu opvalt. De enige bewegende onderdelen zijn de oorschelpen (die kun je horizontaal kantelen/draaien en uitschuiven en de microfoon.
Ik ben blij verrast door de afwerking en het design van de headset.

Al met al, als je een goede headset wil die wat langer mee gaat en coole/praktische features heeft, zeker de investering waard!

Heb jij ook een Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Bedankt voor de review. Goed om te horen dat de headset goed bevalt. Heb je ook ervaring met de ANC van de microfoon? Twijfel zelf nog tussen de Evolve2 65 en Evolve2 85.
Graag gedaan!
Ik ben erg te spreken over de ANC, alhoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb gebruikt.
Soms staat de droger bij mij op dezelfde kamer aan, zonder dan de mensen waarmee ik bel dit horen.
De headset speelt ook zachtjes het geluid dat op de mic geregistreerd wordt af. Dit is even wennen in het begin, maar erg prettig op den duur en handig als je je zorgen maakt over achtergrond geluiden.
Graag gedaan!
Zeker te spreken over de ANC.
Inmiddels wat meer gebruik gemaakt van de headset, en kan bijvoorbeeld gewoon een muziekje op de achtergrond afspelen zonder dat dit de microfoon activeert.
Het is echter geen actieve noise cancelling dus als je hier echt naar op zoek bent zou ik zeker voor de 85 gaan.
Over het algemeen dekken de oorkleppen de oren goed af dus het omgevingsgeluid wordt wel redelijk gedempt.
Koptelefoon van mijn werkgever gehad voor thuiswerken. Maar niet echt positief over, microfoon volume is laag. En bij het starten van een gesprek en inschakelen van microfoon is het volume eerst heel luid en onduidelijk. Na aanpassen volume en daarna even wachten schakelt die over en is het volume ok en helder.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.