Assassin's Creed Valhalla, Windows Review

RaicoSaiperda 18 november 2020, 175 views Product gekocht

Assassin's Creed Valhalla, Windows

Een prachtgame die mij als AC liefhebber constant bezig hield.

Pluspunten

• Ongekende graphics
  • Intrigerend verhaal
  • Langdurig plezier
  • Grote wereld waar veel te ontdekken is
  • Gear system erg aangenaam

Minpunten

• Bugs zijn aanwezig
  • Combat kan makkelijk zijn voor doorgewinterde gamers
  • De structuur van de story kan eentonig worden

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Als een day 1 player van de AC franchise ben ik altijd erg invested geweest in elk AC spel wat er voorgeschoteld wordt, dit spel is daar geen uitzondering op.
Valhalla is een prachtig spel laten we dat voorop stellen, niets is mooier dan het zien van gedetaileerde landschappen de belichting of de mist in het Engelse landschap. Tijdens het spelen ben je gewoon constant aan het genieten van de vooruitstrevende graphics in het spel. Het verhaal van Valhalla heb ik als erg meeslepend ervaren, ik was constant benieuwd naar hoe het verhaal zich verder zou vorderen en had daarom geen last van het hetgeen waar veel critici het over hebben: de langdradigheid en de structuur waarop je door het verhaal gaat.
Story Structuur
Het werkt namelijk zo dat je telkens via de alliance map delen van Engeland bij je clan moet voegen doormiddel van bondgenoodschappen, je kiest een county uit en daar begin je een quest cycle waarop je op het einde de steun van de locale leider wint. Je karakter Eivor is gedurende de hele game in staat om van geslacht te wisselen, alleen wordt er geadviseerd om voor de mannelijke Eivor te kiezen aangezien de voice actor die hiervoor gebruikt is veel sterker is en niet irriteerd over lange periodes van gamen.
Naast de main story zijn er een tal van activiteiten die je naast je quests kan ondernemen, het vergaren van "wealth" en gear horen hier ook bij. het plunderen van gebedshuizen is ook essentieel in dit spel, omdat dit je in staat stelt om je homestead uit te breiden, wat op zijn beurt het spel uitgebreider maakt in de zin van: nieuwe storylines, customizables (longboat, paard, haar en tattoos) en buffs.
Gear
Gear is in Valhalla erg schaars, dit is ook iets waar veel critici over vallen, maar voor mij heeft het t spel juist simpeler gemaakt. Je moet namelijk deze items upgraden om ze beter te maken (logisch) en als je op elke straathoek een nieuw stukje gear tegenkomt is de kans dat je investeerd in het verkeerde stukje gear juist groter. Valhalla heeft dit simpel gemaakt waardoor ik tijdens het spelen van dit spel juist veel meer bezig was met het investeren en zoeken van materialen om deze gear te upgraden aangezien het een goeie investering van tijd is gebleken. Het upgraden van gear doet visueel ook wat, dus het is ook nog dubbel rewarding als je jouw wealth investeerd hierin.
Combat
Nu over de combat, het vechten kan voor gevorderde gamers erg als buttonmashen ervaren worden, als je karakter Eivor namelijk ver gevorderd is in de skill tree hebben grunts weinig vat op je, zelfs heavy grunts kunnen je niet zomaar neerkrijgen wat er voor zorgt dat je alleen maar je attack knop in hoeft te drukken om je door deze hordes te werken. Boss battles die niet gerelateerd zijn aan de story daarintegen zijn wel meeslepend en lastig, wat nog enige uitdaging kan brengen voor veel gamers. Naast skills heb je ook abilities, om deze te gebruiken investeer je adraline, dit is een extra meter in je scherm die je via de skill tree ook uit kan bouwen waardoor je meerdere abilities kan gebruiken. Abilities zijn nog sterker dan je normale attacks en kunnen het nog makkelijker maken om hordes met vijanden uit te dunnen.
Slot
Zoals ik in aan het begin van de review al vertelde, ik ben een langdurige AC speler en heb veel, al dan niet alle games uit deze serie gespeeld, het verhaal en het duiken in de historie van verschillende tijdperken en deze first hand te ervaren in een spel is iets wat Ubisoft altijd op een meeslepende manier aan de speler over heeft kunnen brengen. Valhalla is daar een nieuwe toevoeging in, iedereen die geniet van een spel wat zich in een historische omgeving afspeeld zal zijn tijd in Valhalla als zeer prettig ervaren net als ik dat deed en nog steeds doe!

Heb jij ook een Assassin's Creed Valhalla, Windows?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite