1 review

Sony Walkman NW-A55L 16GB Groen

Specificaties 3,1" scherm met 16GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sony Walkman NW-A55L 16GB Groen Review

Wim De Winter 10 november 2020, 812 views Product gekocht

Sony Walkman NW-A55L 16GB Groen

Zocht een draagbare muziekspeler die vlot FLAC bestanden kan afspelen, er goed uitziet met vlotte bediening en degelijk scherm, zonder een maandloon kwijt te zijn. Dit is 'm geworden.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • vlotte bluetooth verbinding
  • prettige bediening

Minpunten

• vrij stille analoge uit
  • geen .ogg ondersteuning

Geluidskwaliteit Score: 4
gekocht voor €154,41 op amazon.es, het loont soms de moeite verder te zien dan amazon.de of amazon.nl ;)

Mijn Sandisk clip+ met rockbox liep op z'n einde: batterij hield het maar een dik uur uit en om één of andere reden was het systeem instabiel geworden (random freeze)

Tijd voor een nieuwe met toch enkele vereisten:

Plaats voor een voldoende grote SD-kaart (geen streaming voor mij, aanzienlijke collectie als FLAC bestand)

Graag ook een iets ruimer scherm dan de clip+

Voldoende batterij, toch minstens een dag; je zou verbaasd zijn als je de reviews leest hoe weinig tijd je bij sommige modellen hebt tot de batterij leeg is

Makkelijk te verbinden met mijn Linux laptop

Degelijk geluid, natuurlijk.

Dit alles zonder een fortuin kwijt te zijn.

Na lang zoeken en wikken en wegen deze gekocht. Na het lezen van talloze reviews toch maar deze gekocht, ook al heeft hij geen .ogg support. Niet écht belangrijk, ik luitser 90% van de tijd naar FLAC, maar heb wel een aantal bestanden moeten omzetten naar mp3.

Na uitvoeriger testen toch één minpunt: het geluidsniveau van de analoge uitgang in comibinatie met mijn oortjes, ligt laag; ik krijg het luid genoeg, maar voor sommige tracks maar nét.

Heb jij ook een Sony Walkman NW-A55L 16GB Groen?

Hoi Wim,
Voor het verhogen van het volume heeft techmoan een leuk filmje, kijk er maar eens naar op Youtube :)

[Reactie gewijzigd door EH99 op 22 november 2020 17:23]

Voor wie niet wil zoeken hier een linkje https://www.youtube.com/watch?v=7VPaXdQoKXs&t=624s
Jouw shure oortjes hebben een wat hogere impedantie, in de video word uitgelegd hoe je een ongelimiteerde firmware kan flashen, kan trouwens ook op linux.

Hoe bevalt jou de geluidskwaliteit eigenlijk, die zou ook nog verbeterd kunnen worden, maar of het nodig is?

[Reactie gewijzigd door D-Nick op 5 december 2020 20:22]

Hoi Wim,
Dank voor de tip. voor anderen: Er wordt naar een rockbox pagina verwezen: https://www.rockbox.org/wiki/SonyNWDestTool Dit ga ik zeker eens proberen. Bedankt voor de tip!

Er wordt verwezen naar https://www.mrwalkman.ml/. Ik moet zeggen dat ik de geluidsweergave al zeer goed vind! Je hoort bvb duidelijk het verschil tussen een goede en slechte opname! Zo hoor ik bij oude (>50 jaar) duidelijk de ruis; die hoorde ik niet altijd met mijn vorige Sansa clip!. Ik weet dus niet of ik daar iets aan wil veranderen, maar ik ga me er zeker eens in verdiepen. Bedankt voor de tip!

[Reactie gewijzigd door Wim De Winter op 6 december 2020 10:34]