LG Ergo 32UN880 Zwart

€ 561,55
Specificaties 31,5" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG Ergo 32UN880 Zwart Review

atra11Newbie 10 november 2020, laatste update op 10 november 2020, 203 views Product geleend

LG Ergo 32UN880 Zwart

Pluspunten

• Robuuste montagesteun
  • Geweldig beeld

Minpunten

• Helderheid bedienen zou makkelijker kunnen
  • Bijgeleverde kabel geeft problemen

Ik heb dit scherm nu enkele weken in gebruik en ik ben er ontzettend tevreden mee. Het scherm zat netjes verpakt, en was eenvoudig te installeren. De arm is natuurlijk wat anders dan normaal, maar binnen no time heb je alles gemonteerd. Het eerste dat opvalt is dat het scherm stevig aanvoelt, de arm is ontzettend robuust. Daarnaast vind ik het top dat de kabels in de steun weggewerkt kunnen worden. Wel had de ruimte iets groter gemogen, ik had wat moeite om alle kabels (+ een usb-c kabel) weg te werken.

Dat is trouwens iets wat ik ontzettend handig vind, de oplaadmogelijkheid met behulp van de usb-c aansluiting. Ik kan mijn surface eenvoudig aansluiten, wat weer een oplader scheelt. Zo kan ik mijn dagelijkse lader lekker in de tas laten zitten.

Het design van het scherm is prima, de randen zijn klein en het scherm is zakelijk (matzwart) uitgevoerd. De knop onderop om het scherm aan en uit te zetten is ook prima, alleen vind ik het OSD niet zo handig.

Ik ben er na een tijdje achter dat de verversingsfrequentie op 30Hz blijft steken als ik het scherm met behulp van een displayport naar HDMI adapter aansluit. Ik heb het vermoeden dat het door de adapter komt, maar toch ben ik benieuwd of het goed zou gaan. De meegeleverde HDMI kabel gaf trouwens regelmatig problemen dus die heb ik moeten vervangen voor een beter exemplaar. Vreemd voor een apparaat met deze prijs maar het kan natuurlijk gewoon pech zijn.

De kleurweergave is mooi en op verschillende manieren aan te passen. Ik ben het meeste fan van de DCI-P3 modus voor allerlei programma's. Ik ben geen gamer dus daar heb ik geen ervaring mee.

Als laatste wil ik vermelden dat ik de mogelijkheid om het scherm op allerlei manieren te draaien super vindt, bijvoorbeeld voor programmeerwerk, zie de fotos. Ook is het kantelen soms handig bij fotobewerking.

TLDR: Ik vind het een ontzettend fijn scherm, de zwenkarm is fantastisch en de kleuren zijn mooi. Het scherm is eenvoudig te installeren en (bijna) alle kabels zijn meegeleverd. Toch is het wel een beetje jammer dat alleen de DP kabel niet is meegeleverd.

Heb jij ook een LG Ergo 32UN880 Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.