be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Specificaties 15,5dB bij maximaal 1.000rpm - Bekijk alle specificaties

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm Review

mm1985 9 november 2020, laatste update op 15 november 2020, 217 views Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Voor de stilte liefhebbers een waarschuwing. Wanneer de fan helemaal uitstaat en begint te draaien maakt het een "luidruchtig" storend geluidje.

Pluspunten

• Lage start RPM

Minpunten

• Even luidruchtig als de fans beginnen te draaien

Ik heb niet de intentie om een volledig review te schrijven, maar wil slechts stilte freaks waarschuwen voor een vervelend eigenschap dat deze fans hebben.

Er zitten zes van deze be quiet! Silent Wings 3 PWM 140mm case fans in mijn Phanteks Enthoo Pro Window behuizing. Iedere keer dat de fan stil staat en begint te draaien hoor je een storend klik geluidje. Zelf heb ik daarom voor iedere fan een profiel ingesteld dat het of altijd aan staat of pas begint te draaien bij een wat hogere CPU temperatuur. In de praktijk heb ik hier nu daarom heel af en toe last van.

Mijn PC is verder heel erg stil, vandaar dat ieder extra geluidsproductie mij extra kan opvallen. Zo heb ik alleen maar SSD's voor opslag en hebben mijn videokaart en voeding semi-passieve fans. Enige in mijn PC dat geluid maakt zijn mijn CPU en casefans (op zeer lage RPM) en evenuele coil whine (hoor ik alleen als ik mijn oor paar cm van mijn PC is).

Ik heb in het verleden Silent Wings 1 en Silent Wings 2 140mm fans gehad, maar daar was dit probleem me nooit opgevallen. (Wat niet per se wil zeggen dat ze dat probleem niet hebben, maar ik kan dat niet meer nagaan.)

Heb jij ook een be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm?