Thermaltake BigWater CL-W0005 Review

Extreme smell 2 mei 2006, 1.022 views

Thermaltake BigWater CL-W0005

Pluspunten

• Prestaties
  • Geluid
  • Koelte (CPU blijft max 35 graden)

Minpunten

• Het vullen van het reservoir

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Ik had het een beetje gehad met mijn luchtkoeling, en aangezien ik wel van een beetje opvallende, en originele kast houd, besloot ik me maar op waterkoeling te richten. Na een beetje zoeken naar waterkoelingsetjes kwam ik uit op dit setje. Bij Alternate gekocht, en kreeg het netjes verpakt thuisgestuurd.

Toen ik de doos opende kwam er een reservoir te voorschijn, een stevig koelblok, met voldoende koper, een compacte radiator met een oranje 120mm fan, 2 meter UV-gevoelige slang, een compacte pomp, een zakje met spulletjes om het koelblok op de perfecte manier op het mobo te plaatsen, een pci-fanregelaar voor de fan, een pciplaatje met uitsparingen, en een fles met 250ml UV-gevoelige coolant voor de slangen. aardig wat dus.

Het installeren ging vrijwel probleemloos. Het bevestigen van het koelblok was ietwat omslachtig vanwege loshalen enzo, en het leek eerst dat het koelblok weggleed door de koelpasta, maar na een dag ofzo is de pasta iets harder, en houd het het blok op zijn plaats. Het vullen van het systeem ging iets moeilijker. maar ik lees pas nu in een eerdere survey dat je dat ook met een stukje slang moet doen :S (loop ik dan te klooien met mijn te grote trechter)

Toen ik het systeem liet lopen, stroomde de coolant snel door de slangen. En de fan maakte weinig tot geen geluid, maar op zijn hoogste stand maakt hij toch (te) veel geluid, dus heb ik een balans gevonden. De pomp hoor je gewoon niet, alleen als je hem bij je oor houd :P.
Het legen van het systeem is een ander verhaal; pak een grote teil, en trek een koppeling los. laat zoveel mogelijk coolant uit het losse slangetje lopen, en blaas de rest eruit. Het hervullen lijkt net zo makkelijk als de eerste keer, alleen zit het nu verstopt met lucht, en na een paar tikken tegen de slang en een paar keer aan/uit zetten van de pomp, begint het weer een beetje te lopen.

Het systeempje is gewoon goed modbaar. Je koopt gewoon een onderdeel met 1/4" aansluitingen bedoeld voor 6mm slangen.

Conclusie: Gewoon kopen als je niet teveel geld wilt uitgeven aan een stille koeling.

• AMD Athlon 64 3000+
  • Asus K8N-4E Deluxe
  • Windows XP

Heb jij ook een Thermaltake BigWater CL-W0005?