Specificaties Intel Atom N330 on board - Bekijk alle specificaties

Asus AT3IONT-I Deluxe Review

shadow77 19 juli 2010, laatste update op 20 juli 2010, 3.191 views

Asus AT3IONT-I Deluxe

Pluspunten

• wifi on board
  • 12V voeding on board (goedkoop)
  • passieve koeling heerlijk stil

Minpunten

• extra USB aansluiting lastige plek
  • 12V voeding (sterk genoeg?)

Layout Score: 4
moederbord aangeschaft voor een systeempje dat compact genoeg moest zijn om in een kast te passen en sterk genoeg om Full HD filmpjes te kijken. Getwijfeld over de zotac H155ITX-A-E. uiteindelijk was het budget van het hele systeem de reden om voor dit bord te gaan.

Featureset
Klein moederbordje maar wel van alle gemakken voorzien. Wifi onboard, GPU Integrated NVIDIA ION graphics processor, CPU Intel Atom 330, PCIe x16 en twee DIMM DDR3.
opvallend is de voeding 12V die ge´ntregeerd is op het moederbord. Echt een voordeel kan ik dat niet echt noemen. (Ik zie nog wel problemen ontstaan zodra er een stevige videokaart in het PCIe slot wordt gestoken)

Layout
Eigenlijk is het een klein wondertje dat zoveel features op zo'n klein bordje past. De aansluiting van de extra USB poorten zit niet heel praktisch, maar heeft waarschijnlijk meer te maken met de omkasting dan met het bord zelf. Voor de rest zijn de processoren passief gekoeld wat het geheel heel sttil maakt.

Prestaties
ja die zijn goed te noemen. produceert weinig warmte, functioneert naar behoren en heeft geen moeite,zoals beloofd, met FullHD films. Benchmarken, zoals veel van jullie doen, heb ik weinig kaas van gegeten. Als iemand me even uitlegt hoe ik dat kan doen zal ik die er zeker bijvoegen.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Hier kan ik dan ook weinig over zeggen. Maar standaard zonder gekken dingen te doen. is er vanaf het instaleren tot aan nu niet een keer een rare melding geweest. ( ja daar hebben jullie weinig aan. geef maar aan wat ik moet testen ;) )

Ondersteuning door fabrikant
Asus staat bij mij hoog in het aanzien. de geleverde extra's zijn altijd voldoende (2 sata kabels, software ruimschoots toereikend om het systeem eigen te maken, duidelijke handleiding, schroeven, stickertjes) Ook bij een in het verleden gesneuvelt bord bracht Asus in de korste keren ( ik dacht 2 weken) een nieuw bord)

In eerste instantie dacht ik nog: '" das best prijzig",maar rekening houdend met een geintregeerde CPU, GPU,Voeding en Wifi (Dat hoef je dus allemaal niet erbij aan te schaffen) valt de prijs reuze mee!

al met al een fijn bord met goede prijs en een hoop mogelijkheden.

Heb jij ook een Asus AT3IONT-I Deluxe?

Hoi Shadow77,

ik ben eigenlijk benieuwd naar de dagelijkse prestaties van bijvoorbeeld Windows 7 i.c.m. Office 2007 en normaal internetgebruik.
Iedereen wil mITX altijd gebruik voor mediacenter oplossingen, maar ik zie eigenlijk ook wel toepassingen voor een ruimtebesparende desktop.

Kun je mij een DM of mailtje sturen met daarin jou bevindingen op dit gebied?

Alvast bedankt.

Greetz,
Rene
Oh maar da's heel makkelijk. Dit systeempje wordt nu gewoon gebruikt als desktop.
Onder Windows 7 met Office 2007 en IE8. Werkt als een tierelier! en heerlijk stil. Hapert nooit. Heeft 1 keer een gekke kuur vertoont (bleef hangen in het zoeken naar TV zenders op de anysee usb, maar ik denk eerder dat dat de driver van dat ontvangertje was).
kun je ook eens foto's posten?
eentje. Ik ben nog even aan t zoeken welke het beste weergeeft de verhouding van het kaartje
Even voor de zekerheid: Met die ingebouwde 12V voeding heb je dus alles wat je nodig hebt? Hangt er dan een snoertje aan met een adapter die in het stopcontact gaat (net zoals een laptop)?

Want ik zie dat er in jouw kast een voeding van 150watt zit, maar die heb je dus helemaal niet nodig? Dus die heb je dan uitgeschakeld zodat je geen enkele fan hebt draaien in je systeem? Da's wel lekker stil ja, alles passief. Wat ideaal!