Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

TheLevel 1 mei 2006, 865 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Bloedsnel, erg betrouwbaar

Minpunten

• geluidsproductie

Ik heb deze schijven gekocht en in RAID 0 gezet vanwege de belachelijk lange opstarttijd van Star Wars Galaxies - nadat ik deze schijven in gebruik genomen heb was mijn opstarttijd ineens een stuk korter.

Over het algemeen genomen voelde mijn systeem een pak sneller aan, ik heb geen technische problemen ondervonden door combinaties met andere HW.

Het enige dat een beetje minder is, is de geluidsproductie - die was terug op het niveau van mijn oude IBM deskstars van 4 jaar geleden. Nu is dat niet abnormaal, gezien het hogere toerental. Warmte productie is ook hoger dan andere schijven, maar daar kan je gemakkelijk rekening mee houden bij het design van je case.

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?

Het enige dat een beetje minder is, is de geluidsproductie

Dit is eventueel op te lossen door er een Zalman ZM-2HC2 Harddisk in te zetten .

Koelt de harddisk voor meer stabiliteit en vermindert het harddisk vibratie en lawaai.
In jou geval 2 x dan (Mits je daar genoeg ruimyte voor heb onder je DVD Speler cq CD Speler.

Vergeet niet dat een Raptor schijf standaard 5 jaar garantie heeft ! Dit is voor mij vrij belangrijk, zeker als je kijkt dat de meeste harddisks toch crashen naar 3 a 4 jaar intensief gebruik...