Specificaties Socket 775 met Intel 945G chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P5LD2-VM DH Review

martyblock 18 juli 2010, laatste update op 18 juli 2010, 301 views

Asus P5LD2-VM DH

Pluspunten

• compleet, alle benodigde features aan boord, on-board raid/video/lan/sound, je hebt voor een werkend systeem geen extra kaarten nodig

Minpunten

• processor compatibility. geen quadcore ondersteuning, en specifieke dualcore en c2d support.

Layout Score: 4
Ik heb een aantal van deze moederborden in gebruik voor mijn servers. Ze zijn zeer stabiel voor windows 2003 en ik gebruik de on board ich7 INTEL matrix storage raid 1. Goede documentatie, goede driver cd en mogelijkheid tot het maken van een jawel, raid-floppy!!

Ik draai deze borden al vanaf 2007 en moet zeggen dan gedurende de tijd dat ze aan staan er nog nooit enig probleem is geweest. Ik heb ze werkend in 8 servers.

Ik heb in iedere server 2x500gb zitten en die raid doet het zonder problemen. Verwacht geen denderende prestaties, maar overall zeer acceptabel voor hetgeen ik ze gebruik.

Wat mij wel wat opviel is dat de processor compatibilty minimaal is. een quadcore past niet, en lang niet alle dualcores en c2d passen. Een goed onderzoek van welke processor compatible is, is gewenst. Verder een goed moederbord, geen bewegende fans, dus ook nog stil, onboard video, en 4 geheugenbanken (max 4gb, voor windows 3gb)

Heb jij ook een Asus P5LD2-VM DH?