ICIDU Swivel Flash Drive 32GB Zilver Review

EinoŽl 17 juli 2010, laatste update op 17 juli 2010, 1.569 views

ICIDU Swivel Flash Drive 32GB Zilver

Pluspunten

• Relatief klein
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Schrijfsnelheid
  • Redelijke leessnelheid

Minpunten

• Voelt wat goedkoop aan
  • Geen goede bescherming voor connector
  • Weinig informatie beschikbaar

Waarom deze stick?
Voor de mp3 speler in mijn auto wilde ik graag een memorystick met redelijk grote opslag, zodat ik mijn hele audio collectie ten alle tijden bij me heb. Een 2.5 inch externe hd was ook een optie geweest, maar vanwege het gebruik in de auto (schokken) en het formaat toch voor een usb-stick gekozen. De stick gaat niet gebruikt worden om constant bestanden op te slaan, maar wordt puur een 'audio-tank'. Hierdoor zijn de schrijfprestaties wat minder van belang. Tevens wilde ik hem snel afhalen, dus even op de sites bij de bekende computerzaken in de buurt gekeken en tenslotte bij MyCom uitgekomen. De stick kostte op 1 cent na 70 euro.

De verpakking
Standaard blisterverpakking

Prestatie's
Zie hiervoor ook de bijgevoegde ATTO printscreen. Al met al vallen de prestaties mij erg mee. Ik had verwacht dat hij stukken minder zou presteren, zeker omdat ik op de site van ICIDU en op het internet zo snel geen cijfers kon vinden. Voor het dagelijkse gebruik, heb ik een OCZ Rally2 8 Gb en ik had verwacht dat deze vele malen beter zou presteren. Na het draaien van ATTO blijkt dat de ICIDU met 21,1 / 17,3 MB/s (lees/schrijf) qua schrijven sneller is dan mijn OCZ (25,3 / 12,4). Tevens had ik een veel groter verschil verwacht tussen lees en schrijf snelheid. Zo juist heb ik de eerste 10 Gig aan mp3 bestanden weggeschreven en dit ging in ongeveer 20 minuten (heb dit echter niet exact geklokt)

Uiterlijk
Deze usb stick heeft geen kapje wat je kan verliezen maar heeft een plaatje van metaal wat je over de connector draait. De connector is dan echter nog wel zichtbaar en het metalen gedeelte schuift ook makkelijker door, zodat deze niet meer beschermd is. De behuizing zelf is van hard goedkoop aanvoelend zwart plastic. Het voelt een beetje aan als zo'n gratis USB stick die je bij de wasmiddelen (of zo) krijgt.
Bij gebruik gaat er een rood lampje knipperen.

afmetingen
Ingeklapt:55 x 17 x 9 mm (B x D x H)
Uitgeklapt:73 x 17 x 9 mm (B x D x H)

Nawoord
Voor zover ik het kan beoordelen een prima stick voor de gevraagde prijs, zeker gezien de in mijn ogen prima schrijfprestaties en behoorlijke leesprestaties

Heb jij ook een ICIDU Swivel Flash Drive 32GB Zilver?

Hee bedankt voor je review! Er zijn niet zoveel reviews over grote USB-sticks...