Corsair Nova V64 64GB Review

HAFTX 9 september 2010, laatste update op 2 juni 2011, 3.093 views

Corsair Nova V64 64GB

Pluspunten

• snel
  • stil

Minpunten

• duur

Omdat mijn oude 160gb sata schijf toch wel erg langzaam was besloot ik om maar eens een ssd aan te schaffen voor mijn os(en).

Dinsdag stond de postbode weer eens voor de deur met mijn ssd en hd5850:D.

Ik stond verbaast van het kleine doosje hierin zat dan ook alleen de ssd, schroefjes en een bracket om hem in een normale hdd bay te doen en geen schuim ter bescherming oid.

Omdat ik de hdd bay uit mijn kast gesloopt heb was er een klein beetje creativiteit nodig om hem in mijn 5,25" bay te krijgen. hiervoor heb ik de ssd in het bracket gedaan en daarna vast geschroeft aan 2 "vrije" plekken.

Het installeren van windows verliep heel vlot en ik kon het snel gebruiken. Als ik nu mijn pc aan zet duurt het ~9 seconden om tot het log in scherm te komen vanaf het moment dat er windows starten staat. Dit is toch wel een hele verbetering.

Benchmarks

en dan de benchmarks:

Naast dat een ssd erg snel is is hij natuurlijk ook stil;d.

Ik vind dat deze ssd veel waar voor zijn geld bied alleen blijven ssd's natuurlijk erg duur per GB vergeleken met een gewone hdd.

UPDATE: Nu ik een nieuw moederbord heb zijn de prestaties duidelijk gestegen:D

benchmark:

zo zie je maar wat een goed moederbord doet:D.

mobo is overigens een maximus III gene met een Jmicron controller.

Heb jij ook een Corsair Nova V64 64GB?

zou je wellicht ook je toekomstige bevindingen via tweakers kunnen delen?

ik wil deze schijf ook graag in mijn nieuwe systeem, maar lees op
het forum dat de "cell wearing" een probleem is bij de Nova schijf:

wellicht is het gewoon een enkele schijf met dat probleem, maar als
het structureel is dan zou dat niet fraai zijn en zeker jammer omdat
het een erg goed presterende schijf lijkt te zijn.

m.vr.gr.
Hoi, Ik heb hier nog niks van gemerkt als ik hier iets van ga merken laat ik het weten
Heeft deze SSD ook trim support?
eigenlijk had ik 285/275 MB/sec snelheden verwacht. Of komt de iets lagere speed doordat je de schijf als bootdisk gebruikt?
Hij gebruikt deze SSD voor zijn OS(en) ~ bootdisk