Kingston ValueRAM KVR400X64C3/512 Review

successor 30 april 2006, laatste update op 1 mei 2006, 594 views

Kingston ValueRAM KVR400X64C3/512

Pluspunten

• goedkoop, stabiel op stocksnelheid

Minpunten

• weinig tot niet te ocen, op zich al losse timings, ik heb al 1 reepje RMA kunnen sturen

Stabiliteit Score: 4
De ram modules zijn nog van mijn vorige systeem en draaien nu lekker in een P4 systeempje van mij, dus niet in mijn hoofdpc. De standaard latencies zijn 3-3-3-8 , wat op zich redelijk los is. dit komt omdat het valueram is en dus lekker goedkoop. De overclockbaarheid is slecht , de ram modules kunnen niet of amper op 210mhz draaien op std latencies, zelfs niet met een hogere spanning op de modules. Ik heb het ram ontvangen in een standaard antistatisch zakje en de chips zijn bloot , de pcb is gewoon groen. Van de twee reepjes heb ik er al een rma kunnen sturen door onstabiliteit en fouten in memtest. Na 3 dagen gewacht te hebben heb ik een vervangend reepje in ontvangst kunnen nemen. Het ram dat ik nu heb loopt stabiel op de standaard snelheid, overclocken zit er niet echt in met deze reepjes aangezien ze niet echt hoog kunnen. Ze zijn trouwens ook niet gemaakt om te overclocken.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR400X64C3/512?

Normaal zou ik commentaar hebben als iemand zo'n korte survey zou schrijven, maar ik denk dat je over RAM sowieso niet veel KAN zeggen, maar ik denk ook wel dat je alles zo'n beetje gehad hebt.

Tja, je zou het nog over temperatuur ofzo kunnen hebben, maar ach...

Gewoon netjes hoor :)