Samsung QE43Q60T Zwart

Samsung QE43Q60T Zwart Review

Pge-tipsNewbie 26 oktober 2020, laatste update op 27 oktober 2020, 2.422 views Product gekocht

Samsung QE43Q60T Zwart

Na mijn 13 jaar oude LG LCD is deze QLED een zeer mooie stap vooruit. Het toestel voor de Belgische markt is blijkbaar een IPS (PLS) display wat mij uitermate geschikt uitkomt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • afstandsbediening
  • Smart functie (Plex)
  • kijkhoek

Minpunten

• ziet er nogal plastiek uit
  • zwart niet echt diep (IPS)

Het toestel staat bij mij in een donkere hoek terwijl de zipplaatsen in een brede hoek er rond staan (tem 30°) dus het IPS panel behoudt hierbij zeer goed zijn kleuren in alle hoeken. Ook het contrast is nog aangenaam.
De beeld modus " Dynamisch" is m.i. veel te gesatureerd en overscherp ... zie ook https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q60t-qled/settings voor calibratie instructies.
Natuurlijk kunnen de kleurenruimte en het contrast niet op tegen de OLED's van LG maar indien je een klein model zoekt (minder dan 50") zijn de OLEDs momenteel (okt 2020) totaal overprijst .. deze QLED kost slechts 1/3 van de huidige straatprijs voor OLEDs en biedt een waardig alternatief.
Het Tizen OS is zeer eenvoudig en doet wat je van een moderne Smart TV kan verwachten. De connectie wizards zijn uiterst intuitief wat maakt dat je binnen de 10 minuten de meeste configuratie settings onder de knie krijgt.
Meest gebruikte app: Plex
De compacte remote control is zeer handig in gebruik zonder dat het kleine aantal knoppen je functionaliteit ontneemt. Voice control heb ik gedeactiveerd.

Heb jij ook een Samsung QE43Q60T Zwart?

Vraag & Aanbod

Gezien dat je het specifiek noemt en misschien ook de bijgesloten afbeelding, weet je dat de 43 inch uitvoering een IPS-paneel heeft ?!
Dit omdat samsung veelal VA panelen gebruikt..

Ik zal dit nog eens verder nakijken..
Als deze foto zelf genomen is dan is dat geen IPS/PLS paneel maar een VA ...
Kan je dat dan even duiden ? .. als ik deze info bekijk van Rtings lijkt het me wel degelijk een PLS en geen VA, maar ik ben zeker geen expert in deze en kan me dus vergissen.
En ja die scan heb ik zelf genomen

[Reactie gewijzigd door Pge-tips op 28 november 2020 23:19]

Ik heb nagekeken op dispayspecification en daar wordt aangegeven dat het 43 inch model een VA paneel heeft

Bedankt voor de review! Speel je er ook wel eens een game op?
Neen enkel in gebruik als TV toestel.
Wat panel betreft , ben ik er vrij zeker van dat ik een PLS display bezit (zie microscan).
Op het forum vermeldde @benbaba, dat Samsung in de kleine QLEDs zowel VA ls IPS shipped. Blijkbaar is de reeks die vorige maand in België verdeeld werd dus wel degelijk IPS. Alsje dus meer belang hecht aan kijkhoek dan aan hoger contrast in de recht hoek, dan is deze uitvoering net iets beter.
Toestel aangekocht ia KameraExpress.be

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.