MSI Gaming Series GP72 2QE-015NL (Leopard Pro)

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GP72 2QE-015NL (Leopard Pro) Review

DikkieDick 26 oktober 2020, 153 views Product gekocht

MSI Gaming Series GP72 2QE-015NL (Leopard Pro)

Prima laptop. Werkt na 5 jaar nog steeds naar behoren.

Pluspunten

• groot beeldscherm
  • redelijk snel

Minpunten

• lettertype op toetsenbord
  • accuduur

Ik heb deze laptop inmiddels ruim 5 jaar in mijn bezit. Gekocht destijds voor fotobewerkingsdoeleinden. Deze kwam toen het meest in de buurt van mijn eisen, en ondanks de Gaming-benaming gekocht. Ik game verder niet. ;-)

Vanwege de fotobewerking, ik weet, je kan daar het beste een desktop voor hebben met goede losse monitor, gekozen voor een 17inch-laptop. De desktop had ik al enkele jaren ervoor de deur uit gedaan en deze volgde mijn oude trouwe Asus op.

Snelheid is prima, maar bij het fotobewerken was het toch met regelmaat enige tijd wachten. Paar jaar geleden besloten het geheugen uit te breiden tot 16GB. Dit ging ook niet zonder slag of stoot omdat na het losschroeven van onnoemelijk veel schroefjes er 1 vast bleek te blijven zitten. Daardoor met wat frutten het geheugen er in gekregen maar vernaggelde wel de bedrading van de wifi-module. Na de reparatiewinkel en bleek dus dat onder de garantiesticker (welke toch al lang verlopen was) nog een schroefje te zitten.

Beeldkwaliteit vind ik persoonlijk erg mooi. Geluid kan er mee door, maar er zit weinig bas in.
Ventilator maakt behoorlijk wat geluid. Laptop zelf blijft wel koel.
Vanaf het begin moest ik wel deze laptop aan 220V hebben hangen. De paar keer dat ik van de accu gebruik maakte waren niet erg succesvol. De accu was na pakweg een uur leeg dus voor treinreizen van langer dan een uur absoluut niet aan te raden.

Verder had de SSD wel wat groter gemogen. De 128GB zit redelijk vol en heb nu al alle spullen die niet snelheidskritisch zijn op de de D-schijf staan (Onedrive-mapping naar de documenten etc).

De laptop zal nog wel even mee kunnen. Volgens SSDLife is de SSD zo'n 6 maanden actief geweest. Dan hebben we nog wel ff te gaan.

Ok. Laptop is 5 jaar oud en de techniek heeft niet stil gestaan. Zelf voel ik nog niet de enorme behoefte om een nieuwe aan te schaffen. Fotobewerken doe ik overigens inmiddels amper meer.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GP72 2QE-015NL (Leopard Pro)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.