Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Specificaties 14" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH) Review

Lgj 26 oktober 2020, 1.041 views Product gekocht

Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Lekker vlotte laptop met minder opslag dan het duurdere broertje

Pluspunten

• Featureset van openklappen
  • IR camera
  • Zeer vlotte hardware
  • Extreem goede accuduur
  • Prima grafische performance voor een snel spelletje

Minpunten

• Er zijn betere toetsenborden voor deze prijsklasse
  • Hoog geluid van de fans als die aanslaan tijdens zware taken
  • Scherm makkelijk vatbaar voor krasjes
  • Backlight bleed bij mijn model

Ik heb deze laptop gekocht na de positieve review van de duurdere variant. Deze laptop heeft ten opzichte van de duurdere namelijk als enige nadeel "maar" 512GB opslag in plaats van 1TB.
Ik had de opslag niet nodig dus eigenlijk heb ik dezelfde laptop van de review alleen dan met zo'n tweehonderd euro korting. Dingen waar je blij van wordt!
Overall geniet ik elke dag erg veel van deze laptop. Hij is lekker vlot en gaat al aan als je hem open klapt, ook uit complete stilstand. Zo heb ik de aanknop nagenoeg nog niet hoeven gebruiken. En het opstarten van de laptop gaat ook heerlijk snel door de snelle SSD en de sterkte octacore 4800U.
De accuduur is inderdaad zo goed als ze bij de uitgebreide review van tweakers zeiden. Zo hoef ik nooit een oplader mee te nemen naar lange collegedagen en middels een type-c type-c kabel kan ik zelfs met gemak mijn telefoon nog snelladen via USB PD protocol.
Gaming performance moet je deze laptop niet voor kopen, maar daar is deze ook niet voor bedoelt. Een snel spelletje pakt hij echt prima op. League of Legens draait hij zonder problemen rond de 80FPS en Overwatch met medium settings blijft hij vaak rond de 60 hangen met soms wat dipjes naar 50.
Maar tijdens het dagelijks gebruik ben ik wel wat kleine dingetjes tegen gekomen die ik nog wil benoemen. Zo is deze laptop zo dun dat het toetsenbord soms het scherm raakt waardoor je markeringen op het scherm ziet. Dat wil je natuurlijk niet bij zo'n nieuwe laptop. Daarnaast is het scherm überhaupt gevoelig voor schade. Als ik even met mijn mouw langs het scherm ga om wat stof er af te halen staan er al strepen op die lijken op krassen.... Ik moet het scherm binnenkort grondig gaan schoonmaken om te kijken of het daadwerkelijk permanente schade is. Maar bij de laptop wordt een lapje stof meegeleverd die je tussen scherm en toetsenbord kan leggen dus die leg ik er nu altijd tussen tijdens transport. Ook nog een klein dingetje is dat als de fans aankicken door zware taken als gamen dan maken die een hoog geluid. Het zijn twee kleinere fans dus die maken een wat hoger en jankeriger geluid dan de grotere dikkere fans van mijn oude laptop. Het toetsenbord is ook niet bijzonder goed maar goed genoeg en helaas heeft mijn exemplaar wat backlight bleed boven aan het scherm, wat gelukkig alleen te zien is in het donker.
Samengevat ben ik erg blij met mijn aankoop van deze laptop. Wel is het lastig om aan deze laptop te komen aangezien hij erg schaars is op het moment van schrijven. Zelf heb ik ook een maand op mijn laptop moeten wachten helaas, maar het wachten was het wel waard.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)?

Vraag & Aanbod

Thanks voor de review, toevallig nog kans gehad om naar die "krassen" te kijken?

En je noemt de fans bij zware taken, hoe zijn ze bij licht gebruik (en dan met de lader erin bijvoorbeeld)?

Oh, vroeg me ook af hoe de kwaliteit van de webcam is :) Niet dat ik er veel van verwacht maar viel me bij mijn vorige lenovo (S540, ook met 4800u) wel heel erg tegen.

[Reactie gewijzigd door m0ridin op 12 november 2020 20:46]

Na een grondige poetsbeurt met speciale beelscherm reinigingsdoekjes lijken de krassen verdwenen te zijn, zal dus niet aan de laptop liggen.
Bij licht gebruik kicken de fans eigenlijk bijna nooit in, tenzij er een lader in zit. Dan springen de fans voor mijn gevoel wat vaker aan.
En de webcam... Is vij slecht. video ziet er erg uitgewassen uit met slechte dynamic range.
Welke grafische kaart zit hier nu in? Zijn duurdere broertje heeft de Vega 8 erin zitten, echter bij deze kan ik nergens vinden wat erin zit.
Naar mijn beste weten zit hier ook de mooiere gpu in, aangezien die ingebakken is samen met de cpu.
Ik kon het echter nergens duidelijk vinden in settings en/of device manager.