LG 65NANO866NA Zwart

€ 942,-
Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

LG 65NANO866NA Zwart Review

aoostdijk 26 oktober 2020, 723 views Product gekocht

LG 65NANO866NA Zwart

Pluspunten

• 4k@120Hz
  • VRR
  • Freesync
  • Breed HDR support
  • Vooral sterk met fel beeld
  • LG WebOS + apps (Netflix/Prime/Youtube apps)

Minpunten

• Zwart levels niet fantastisch
  • Standaard afstelling van display modes niet optimaal
  • Mijn paneel niet geheel uniform

Bij een aanbieding voor dit model gegaan. Inmiddels een tijdje met de tv naar verschillende content gekeken, en ben zeer tevreden over de kwaliteit voor deze prijs. Het allerbeste is deze TV voor fellere HDR content, dat echt met een onwijs goede helderheid wordt weergegeven.

Het beeld is goed af te stellen als je met de settings speelt. Mijn voorkeur gaat uit naar het uit zetten van local dimming, omdat er echt te weinig zones zijn om dit fatsoenlijk te laten werken. Ook heb ik direct de energy saving features uit gezet omdat het de afstelling van een fatsoenlijk beeld lastiger maakte, en verder getweaked aan de dynamic contrast/color settings en afstelling van bijna elke modus die ik gebruik. De "eye strain" mode is ook fijn om te gebruiken (mits energy saving uit staat), en werkt goed in combinatie met de andere settings. De enige setting die ik lastig vond om goed te krijgen was Dolby Vision Cinema Home, want die erg donker (lampen uit is dan wel nodig voor een goede kijkervaring). Ik heb dan ook de afstelling daarvan nagebootst in de standard mode, die veel feller is.

Het feit dat dit goed kan is fijn, maar omdat er zoveel verschillende modi zijn die ik standaard gebruik (SDR Standard/Cinema/Game, HDR Standard & Game & Cinema Home, Dolby Vision Standard & Cinema Home) ben je dit grapje dus echt constant aan het herhalen. Beetje jammer, maar niet te vermijden als je hele specifieke wensen hebt. Voor het kijken van TV is de standaard afstelling over het algemeen wel prima.

Belangrijkste reden voor mij om toch voor deze TV te gaan is omdat het de beste budget optie is die wel 4k120Hz met HDMI 2.1 features heeft. Voor een vergelijkbare feature set en formaat op een OLED betaal je 2x zo veel. Ik heb deze dan ook aangesloten op mijn PC met een 8k HDMI kabel, en bij de release van de nieuwe consoles gaan die er ook aan vast.

Als laatste punt van kritiek is het paneel dat ik heb ontvangen ook niet geheel uniform, en is er in de hoeken en een aantal plaatsen op het scherm wel wat light bleeding te zien bij een volledig zwart scherm.

Heb jij ook een LG 65NANO866NA Zwart?

Vraag & Aanbod