Samsung Syncmaster 204B Zilver Review

Yuri de Jager 27 april 2006, 2.442 views

Samsung Syncmaster 204B Zilver

Pluspunten

• Lichtopbrengt. Grootte. 1600x1200. Prijs. DVI.

Minpunten

• Ghosting bij heel snelle games. Niet breedbeeld. Voet.

Ik vind dit echt een geweldig scherm. Er komt een enorme hoeveelheid licht vanaf in vergelijking met een CRT. Het beeld is echt haarscherp. De kijkhoek is goed. Je kan niet helemaal vanaf de zijkant kijken, maar dat is ook niet super belangrijk dunk mij omdat je normaliter toch recht voor het scherm zit.

Bij de native resolutie van 1600x1200 is alles goed te zien en niet te klein. De kleuren zijn goed, maar niet levensecht, dat heb je met zo'n snel scherm. Alleen bij hele snelle games zoals Quake3 Arena zie je lichte ghosting effecten. Ik heb hem aangesloten op een Geforce 6600 met een DVI kabel, dus je hoeft niets in te stellen.

Alleen het voetje is niet ideaal, hij draait wat moeilijk. Maar ja, hoe vaak doe je dat?

Toen ik weer achter mijn Dell 21'' CRT kroop, moest ik even wennen. Onscherp beeld, wit is grijs, zwart is ook grijs....

Maw, deze heb ik voor een vriend gekocht, maar ik ga er vrijwel zeker zelf ook 1 halen!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 204B Zilver?

Negatieve eigenschappen: Niet breedbeeld.

Nee, dan had je een breedbeeldscherm moeten kopen! :D

Bij een 5ms ? :?
Kan het me haast niet voorstellen.

Die voetjes zijn inderdaad een probleem bij Samsung schermen. :(
Bedankt voor je survey :)

Nog een groot voordeel van deze Samsung is het bijzonder lage energieverbruik: Slechts 36 Watt. Ook is de prijs gunstig en dit scherm is goed verkrijgbaar in Nederland. Qua beeldkwaliteit is dit niet het beste 20" scherm. Dat komt door de gebruikte TN Film technologie.

Als je in de markt bent voor een monitor als deze dan is het volgende artikel verplichte kost:

Sowieso erg goede site trouwens.

Ik ben zelf op dit moment bezig een van deze schermen te kopen. Zelf zal mijn keus denk ik vallen op de NEC LCD20WGX2(die wel het duurst is) of de Viewsonic VX2025WM. Dit mede doordat je aangeeft dat er toch nog lichte ghosting is te zien bij de Samsung. De viewsonic gebruikt een P-MVA panel, de NEC een AS-IPS. Elke panel technologie heeft weer zijn eigen voor- en nadelen. Hierover is ook alles te vinden op tftcentral.

Greetz Coen ;)
-Ook ik ben in het bezit van dit scherm. Ik kon hem een tijdje geleden voor 325 euro krijgen, dus toen heb ik ook maar afscheid genomen van mijn CRT.

-Wat betreft ghosting: Ik dacht daar zelf ook last van te hebben, maar het leek zo te zijn dat als ik het spel op de native-resolutie ging spelen de ghosting weg was. (hoe raar het ook klinkt...)

-Verder kan je, zoals al gezegd is, breedbeeld geen nadeel noemen, ik heb bewust voor een 4:3 scherm gekozen en niet voor een breedbeeld.

-Verder een leuke survey en een mooie monitor :)
Ik heb dit scherm gekocht op basis van een wilde hoop reviews (vooral uit Canada??) en ben eigenlijk meer dan tevreden. Scherpte is OK, kleuren zijn goed instelbaar en van ghosting heb ik nog helemaal niets gemerkt.
Het enige minpunt is dat je een vrij zware graka nodig hebt om de nieuwste games op 1600x1200 te laten draaien. Maar een 7900 GTX doet dit prima.
Van de voet ben ik ook te spreken maar dat ligt vooral aan mijn vorige schermen die met moeite wat wilden tilten...